Wat is een goed warm ontbijt?

Het moet warm zijn, en we willen vooral zoveel mogelijk verschillende ideeen voor een warm ontbijt. Koud eten gaat zeer moeizaam bij ons en het komt voor dat we alleen 's avonds eten. Daar willen we verandering in brengen en er zijn vast lekkere warme maaltijden die ook s ochtends of 'middags kunnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.8K

Het beste antwoord

- Gekookt, gebakken ei of nog lekkerder een los geroerde omelet met groenten;
- warme croissants en broodjes
- heel gezond: brinta of havermout met warme melk
- een lichte bouillon of soep met lichte groenten
- bladerdeeg met groente- eieren- kaasvulling
- hartige taart, maar dan met een lichte vulling van ei en groenten.

Verder kun je natuurlijk op internet of in kookboeken zoeken naar een brunch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hartige taart is één van de beste tips yet!

Andere antwoorden (16)

Brintapap...
Eieren met spek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Brinta met suiker en stroop :-)
* Rijstepap met suiker, vult erg goed en mmm oh zo lekker!
* gebakken ei (met spek)
* pannenkoekjes (ben ff kwijt of het nou panne of panneN is)
* noodles met kip
* Soep en dan brood soppen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe spelling PanneNkoek (kan er zelf ook maar niet aan wennen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah,dank je :-)
paulus811
14 jaar geleden
Noodles met kip? Bij t ontbijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, zo'n beker met heet water erbij :-) best lekker. Niet te zwaar op de maag maar wel vullend genoeg.
paulus811
14 jaar geleden
Aaargh, instant noodles met kipsmaak. Het is dus nog viezer dan ik al dacht...;-)
Een uitgebreid Engels ontbijt!
Lekker vers gebakken brood (bruin natuurlijk), roerei, uitgebakken spek, (bruine) bonen, gegrilde tomaat/paprika enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een ontbijt dat voldoet... Dus waarvan je zegt nadat je het genuttigd hebt: Ik ben voldaan... Wat er in zit maakt niet uit, maar als je de lichamelijke behoeften ingelost hebt, beloont je lichaam je met een goed gevoel...

En er is geen beste ontbijt ter wereld, het is subjectief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik at vroeger altijd warme griesmeelpap.... MMMM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als de Britten. Gebakken eieren met spek, gebakken of gegrillde worstjes, warme toast, gegrilde tomaatjes (half met geraspte kaas erop) witte bonen in tomatensaus
al dan niet met gefruitte uitjes en plakjes rookworst erdoor
Roerei met zalm, warme tosti`s met ham/kaas, of met chocopasta,of pindakaas en plakjes banaan ertussen.Wat trouwens ook lekker is,is plakken appel met ringen ui in de koekenpan bakken, bestrooien met suiker en dan op knapperig volkoren sesambrood.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tosti chocopasta/banaan :-p mmmm té lekker! Wel een bende in je tosti-ijzer, beter in de pan te bakken :-)
amc
14 jaar geleden
Nee hoor. De korstjes eraf halen, dichtklappen en de zijkanten worden automatisch dichtgesealed (geknepen).
Er loopt echt niets uit. Je moet het natuurlijk niet te dik erop smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen broodrooster aanwezig... bende inderdaad hahaha
Een Ommelet je hebt heerlijke mix voor ommelet ik geloof van Knorr .Je roosterd knip wit of bruin brood in een broodrooster en dan de ommelet erop doen .Het liefst de boterhammen die geroosterd zijn met roomboter insmeren mmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een volkorenboterham:
pp:
roerei van 1 1/2 of 2 eieren, met boter, scheutje melk en maggi of aromat
1 tomaat in plakjes, dit op de roerei, naar smaak zout en peper, in ieder geval lekker wat paprikapoeder
Verse bieslook royaal erover knippen.
Smakelijk brunchen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brinta

Flensjes

Pannenkoeken met gesmolten kaas en of spek.

Pannenkoek met gesmolten brie.

Uit de oven:

Wit stokbroodje met brie, honing erover en stukjes walnoot.

Pizzabroodjes.

Eiergerechten:

Beetje olijf olie in de koekenpan, blokjes tomaat erin, eieren eroverheen, beetje zout en peper.

eieren klutsen en ketjap erdoorheen, in de koekenpan bakken dan heb je een lekkere omelet.

eventueel bovenstaande ei met ketjap , uitgelekt blikje tonijn erdoor heen en goed roeren tijdens bakken.
Zodat je allemaal kleine stukjes hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
ohja ook erg lekker:

Blader deeg, gevuld met fetakaas en koriander, als sigaar oprollen, en in de oven afbakken.

Pasteitjes kunnen ook erg goed, recept weet ik niet uit mijn hoofd, kijk maar op de site van tantelenny.

eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verse bloedworst met appel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouderwetse wentelteefjes,
Boeren-omelet,
Eiertosti,
Broodje warme beenham,
Dikke tosti met gesmolten brie en uitgebakken spek,
Engels grill-ontbijt met worst, bacon ei,
Gebakken ei en getoaste brood,
Croissantje gevuld met ragout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
S,morgens een tomaat bakken met een paar eieren erbij,en s,middags altijd een kop soep bij de broodmaaltijd.
eenvoudig maar lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik van mijn italiaanse vader heb geleerd en het is lekker
stukjes van je witbrood snijden en een mok met koffie klaarmaken hoe je het lekker vind genoeg brood erin stoppen tot alle koffie is opgenomen door het brood en beetje suiker erover strooien heerlijk,vind ik heh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm hm hm! 's Ochtends en 's middags placht ik nog wel eens kliekjes tegebruiken. Vooral rijst en aardappelen. De rijst kun je in een kom of bord doen samen met melk, suiker, kaneel, sinaasappelpartjes, anything you like.

Gekookte aardappels tot schijfjes verhakselen en bakken met boter is ook erg lekker.

Of gewoon tosti's > experimenteer er op los! Banaan, olijven, hagelslag, speculaas, franse kazen... de baktijd zit gemiddeld rond de 4 minuten. Dan kan er haast niets fout gaan maar dan is het brood wel zo gaar dat het net niet rookt. Vind ik heerlijk

Toegevoegd na 3 minuten:
En uiteraard ook soep. Echte kwaliteit zit, naar mijn mening en kennis, in de potten van De kleinste soepfariek. Te vinden in natuurwinkels. Maar helemaal leuk is het om het zelf te maken. Wederom geschikt om mee te experimenteren maar vergt niet veel werk of fantasie om tot goede resultaten te komen dankzij ultiem gereedschap > de staafmixer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud gezegde luidt: Eet ’s morgens als een koning, ’s middags als een edelman en ’s avonds als een bedelaar’. Een voedingsadvies in een notendop, maar met een grote kern van waarheid: zorg voor een stevig ontbijt, maak de lunch niet te zwaar en kies voor een lichte warme maaltijd. Met drie gezonde maaltijden per dag zorg je ervoor dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft. Naast voldoende vocht moet je daarbij denken aan koolhydraten, eiwitten, vetten, vezels, vitamines en mineralen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een (geroosterde) boterham met gebakken stamppot boerenkool (maak je gelijk mooi het kliekje op, goed voor het milieu). Verrukkelijk!

Het best met zwarte peper...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpele maar zeer bruikbare tip!