Hoeveel gram is een blokje diepvries spinazie/andijvie/boerenkool?

Ik koop wel eens diepvries spinazie, diepvries andijvie en diepvries boerenkool. Dit zijn dan bevroren blokjes, die je in een pannetje kan opwarmen. Nu wil ik 2 ons groenten per dag eten, maar dat is nogal lastig in te schatten als ik niet weet hoeveel gram 1 blokje is. Weten jullie dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
37.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het toch in huis hebt, weeg er 1?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen weegsschaaltje ?
Schud doosje ff leeg en tel de blokjes .....
Gewicht op doos 400 gram ?
Neem dan de helft van de getelde blokjes ........
simpel ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen weegschaaltje (of wel een weegschaaltje, maar geen geschikte batterij :)). Maar leegschudden en tellen is wel een goed idee. Ga ik doen!
Amadea
11 jaar geleden
Een half pak diepvriesgroente is maar zo'n klein beetje. Dat zou 225 gram moeten zijn, maar de hoeveelheid na het ontdooien lijkt eerder 150 gram....

Antwoorden (3)

Een antwoord geven heeft geen zin want die blokjes zullen niet gelijk zijn in grammen (ze kunnen meer gram bevatten bij de ene of de andere groente).

Gelukkig is er wel een oplossing: Die doosjes hebben vrijwel altijd 450 gram als inhoud. Je neemt dus gewoon de helft als je 200 wilt want die 25 gr extra is zonde om niet te nemen want dan zit je elke keer met 50 gram over als je de volgende doos wilt openen. Heel soms zit er 400 gram in en dan is het helemaal simpel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
Hoe zo schatten?
Het gewicht staat op het zakje, dus even de blokjes tellen en het gewicht delen door dit aantal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Eddijst al zei,
netto/uitlek gewicht delen door aantal blokjes = gram per blokjes.
en als er geen uitlek of ontdooi gewicht opstaat.
Zoek t aantal blokjes uit, laat 1 blokje op kamer temp ontdooien. weeg dit op een (digitale) gramweegschaal. dit is je aantal gram groente ontdooit per blokje.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller kon niet wegen anders had die dat zelf wel gedaan...