Kan je roomkaas ook gebruiken om me te koken?

Ik weet dat je tegenwoordig met Philadelphia kunt koken om bijv saus te maken.
Maar kan je dit ook met de goedkopere versies zoals van de euroshopper.
Of is Philadelphia speciaal gemaakt om mee te koken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
24.1K

Antwoorden (3)

Ja, roomkaas is geschikt om mee te koken. Huismerk, euroshopper, boursin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier gebruik ik de goedkoopste variant ook om mee te koken, en dat bevalt prima. Pas op het laatst toevoegen, en alleen even goed opwarmen, dan ziet het er goed uit, en smaakt al net zo goed! + dus!
Echte roomkaas (geprobeerd met de ES-roomkaas) gaat klonteren en mengt niet zo goed. Boursin lukt wat beter, die is niet zo stevig als de roomkaas. Creme fraiche met wat kruiden geeft zo ongeveer hetzelfde effect, misschien wat zuurder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kaasje alleen voor op een toastje dat verkoopt nietgenoeg. Alle gebruiksmogelijkheden worden uitgebuit. philadelphia zet dit product in in de marketing als kookproduct. Je kunt ook koken met creme fraiche of slagroom, al missen deze laatste 2 de karakteristieke zoute kaassmaak.