Welke kaas zit er in kaasbroodjes en hoe kun je ze zelf maken?

Je kunt natuurlijk een plak goudse kaas tussen een lap bladerdeeg frummelen, maar dat vind ik helemaal niet lekker. Is er een bepaalde soort kaas geschikt en wie heeft tips hoe je de kaas het beste kunt kruiden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.2K

Antwoorden (5)

Ik ga er gemakshalve even van uit dat je een recept, of zoiets hebt voor een kaasbroodje...

Wat je het beste kunt doen is gewoon naar de kaasboer gaan en daar je voorkeuren uitspreken. Een goede kaasboer weet namelijk precies welke kaas hiervoor geschikt is. En als het mee zit dan laat hij de kaas/kazen ook nog aan je proeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf te maken kaas broodjes

* 8 plakjes bladerdeeg
* 1 bosuitje, fijngesneden
* 1 klein teentje knoflook, uitgeperst
* 1 takje peterselie, fijngesneden
* 1 takje selderij fingesneden
* 150 gr roomkaas met kruiden (bv. Bressot)
* 150 gr cheddar kaas
* wat gehakte salie
* 1 ei
* zout
* versgemalen peper
* 80 gr oude kaas, geraspt

Bereiden

Verwarm de oven voor op 225 °C. Laat bladerdeeg in ca. 10 minuten ontdooien.Snijd er plakjes van 10x10 cm van. Roer de kaas los met de knoflook,en de kruiden.Breng het mengsel event. op smaak met zout en peper. Bekleed de bakplaat met bakpapier en leg de plakjes bladerdeeg erop. Bestrijk de randen met water. Schep op de ene helft van ieder plakje een eetlepel van het kaasmengsel. Klap de andere helft erover heen en druk de randen goed dicht. Klop het ei in een kopje los en bestrijk de broodjes ermee. Strooi de geraspte kaas erover. Bak de broodjes in het midden van de oven in ca. 20 minuten goudbruin en gaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DIT HEB JE NODIG:
* Bladerdeeg (1 per persoon)
* Geraspte kaas
* 1 opgeklopt ei (het kan ook met een scheutje melk)

* Kwast
* Oven (voorverwarmd op 200 C)
* Bakpapier
* Tang (om het broodje eruit te halen)
* Keukenwekkertje

ZO GA JE HET MAKEN:
* Vraag eerst even aan je vader of moeder of je dit recept mag maken!
* Zet de oven vast aan op 200 C en leg alvast wat bakpapier op het rooster.
* Haal een plakje bladerdeeg uit de diepvries.
* Laat hem even ontdooien (dat duurt ongeveer 10 minuten)
* Doe in het midden de geraspte kaas.
* Nu kan je hem dubbelvouwen.
* Druk de randjes goed aan zodat er geen kaas uit kan lopen.
* Doe met de kwast wat geklopte ei of melk op de bovenkant. (Zo krijgt hij een mooi kleurtje
* Leg er nog wat gesmolten kaas op en ze kunnen in de oven.
* Zet het wekkertje op 20 minuten en dan zijn ze klaar.
* Pas op als je ze uit de oven haalt, want anders verbrand je je vingers. Gebruik daarvoor de tang!

SMAKELIJK ETEN!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg lekker, vooral met ouwe kaas en nog een beetje spinazie trouwens, maar niet die van de AH, helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wacht even, ik bel mn moeder even op, om te vragen of ik het mag maken.. :D
Het precieze recept zal natuurlijk geheim zijn, maar je kunt aardig in de buurt komen. Er zin in die broodjes namelijk natuurlijk geen kaas, maar een kaasmengsel

Je kunt het met wat experimenteren maken van een roux (boter en bloem) waar je geraspte jonge kaas doorheen doet ot je een beetje dikke massa hebt, en daarmee de bladerdeeg vullen. Beetje zout en eventueel peper. Oh, zo slecht, maar oh zo lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk is het een soort ragout, zoals je ook in kroketten enzo vindt. Maar dan op basis van kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet wat ook lekker is ? kaasmuffins... die maakt Deva altijd voor mij... yummie in my tummy...

275 gram bloem
1 eetlepel bakpoeder
2 eetlepels suiker
1 theelepel zout
1 eetlepel gedroogde oregano/italiaanse kruiden/bruchetta
1 ei
240 ml melk
120 ml neutrale olie
150 gram geraspte oude kaas

meng de bloem bakpoeder suiker zout kruiden en de kaas in een kom
meng in een andere kom ei melk en olie
meng de droge en de natte ingrediënten door elkaar... kort roeren (12 tot 15 keer omscheppen is genoeg...)

vul met dit mengsel 12 papieren cake vormpjes voor 2/3...
leg op iedere muffin een half tomaatje en nog wat geraspte kaas...
bak in voorverwarmde oven op 190 C gedurende 18 minuten...

smakelijk eten...