Hoe crispy kip maken?

Weet niet of het crispy heet.. Maar hoe maak je zo iets? Zie afbeelding. En waar kan je het kopen? Bedankt!

Toegevoegd na 58 seconden:
Heb het over de kruiden etc..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Antwoorden (8)

Je kan dit gewoon kant -en klaar bij KFC kopen.

Als je het zelf wilt maken:

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/wordofmouth/2009/jul/24/kfc-secret-recipe-revealed

http://cooking.stackexchange.com/questions/5764/how-to-make-extra-crispy-and-crunchy-breading-like-kfc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekkere krokante kip hapjes

Bereidingstijd: 20-30 minuten Keuken: Internationale keuken Smaak: Hartig Techniek: Frituren Soort gerecht: Buffet Uit eigen keuken: Nee (i)

Ingrediënten voor 4 personen

1 kilo kipfilet , gemalen chili peper,4 eetl.honing,wat zout, broodkruimels, 2 eieren, 3 ons maismeel.
olie om te frituren.

Pan winnen? Met Croma maak je iedere dag kans op een koekenpan. Zo doe je mee >>

Hulpmiddelen

Wok ,spaan, snijplank en mes en 3borden en een schaal .

Voorbereiding

De kipfilet in stukjes snijden en marineren in honing en chilipeper en zout.Deze op een bord laten .In een bord maismeel doen en de andere de geklutste ei en de volgende de broodkruimels.

Bereidingswijze

De kipstukjes kruiden met de honing en chili pepers en zout.Dan deze door de maismeel doen en dan door de geklutste ei en dan door de broodkruimels en dan bakken in hete olie goudbruin .Op dienen in een schaal .

Serveertips

Met chili catsup of gewone catsup.
..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tipje Marion: als je zo letterlijk een recept over kopieert staat het netter om het stuk reclame ("Pan winnen etc") er even uit te verwijderen voordat je je antwoord geeft. Verder + voor het recept, ziet er lekker uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja sorry.. Zag het net te laat:-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@C4th..waar is +
Watvoor kruiden je gaat gebruiken, bepaal je zelf. Het hangt af van wat jij lekker vindt. Een voorbeeldrecept:

Ingrediënten: (voor 4 personen)
4 kippebouten of kalkoen- of kipfilets
Zout
Peper
1 mespunt gemalen foelie
1/2 theel. kerrie
2 eetl. bloem
2 eieren met 1 eetl. water
Olie of frituurvet
Paneermeel

Hulpmiddelen:
Friteuse
Garde
Plastic zak, kom of bord
Schuimspaan
Vetabsorberend keukenpapier
Serveerschotel

Bereidingswijze:
Was de kippebouten of de filets en dep die droog. Wrijf het vlees naar smaak in met foelie, kerriepoeder, zout en peper. Bestrooi alle stukken met bloem. Laat het frituurvet warm worden. (170-180 C.). Klop de eieren met water los, maar vooral niet te luchtig. Doe paneermeel in een plastic zak, in een kom of op een bord. Haal de stukken kip of kalkoen door het ei en laat overtollig ei in de kom terugvloeien. Wentel de stukken door het paneermeel; schud overtollig paneermeel af en herhaal evt. het door ei halen en paneren. Laat het vlees in het frituurvet in 5-6 min. gaar en krokant worden. Laat overtollig vet door het papier opnemen en serveer het gerecht direct op een nietafgedekte schotel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Serveertips:
Bereid ook eens dunne stukken vlees, bijv. schnitzels, op deze wijze. Ook kaasplakken en visfilets kunnen op deze manier bereid worden. Paneer een kaasplak altijd 2x en bak deze kort (1-2 min.) Geef bij gepaneerde kip of kalkoen een sausje van 3 delen mayonaise gemengd met 1 deel mosterd en wat versgehakte peterselie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst lekker met kruiden inwrijven die je lekker vindt, dan door de bloem halen, vervolgens door losgeklopte eieren en dan door grof gehakte corn flakes halen.

Gewoon corn flakes in een plastic zak doen en er een paar keer met de bodem van een steelpannetje op slaan. Dan heb je grove stukjes die weer goed aan het ei op de kip blijven plakken. Zo krijg de dat krokante korstje erop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je stukjes kip hebt, dan kan je de stukjes met ei ingesmeerd, gewoon zo in de zak met verkruimelde corn flakes doen, dichtmaken en de zak omschudden tot de kip ermee bedekt is.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*beste antwoord* :)
Gebruik Panko, gewoon zoals je paneermeel gebruikt. Je bestuift een product (stukjes vlees,kip vis, garnaal, whatever) eerst met wat bloem, haalt het dan door een losgeklopt eitje en drukt het in een bord met panko zodat alles gelijkmatig bedekt is. Daarna frituren in olie van 170°C-180°C. Het is grover dan paneermeel en daardoor knapperig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de crispy kip het lekkerst is als je wraps wilt maken met honing-mosterdsaus net zoals bij de Mac.
Het makkelijkst is Casa Fiesta - het merk wat je gebruiken kan.
Koop onderstaand product uit de link en daarnaast kip - olijfolie - krop ijsbergsla - mosterd - mayonaise - honing en natuurlijk wraps.
De kip in stukjes snijden en vermengen met de CF mix en 2-3 lepels olijfolie. Dan bakplaat en de kip plm 15-18 mins in de heteluchtoven op 200-220 gr. Halverwege de tijd even de kip omscheppen. Voor de saus 1 deel honing - 2 delen mosterd door elkaar mengen, scheutje olijfolie en wat mayo om op smaak te brengen. Proef tussendoor tot die naar je zin is.
Wrap even 20-30 sec in een koekenpan - of 20 sec oppiepen in de magnetron - om ff te verwarmen - kun je hem beter verwerken en is ie makkelijker om te rollen. Blad sla erin en enkele stukken kip die klaar is en nu lekker crispy is door de mix erbij doen. Beetje honing-mosterdsaus erop doen en dichtvouwen en dan ga jij lekker smullen
11 jaar geleden
de kip in een soort van deeg rollen en dan frituren :D

Toegevoegd na 25 seconden:
in een soort van beslag bedoel ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij de toko kun je kant en klare mix kopen die bijna hetzelfde is als de kip van kfc

Toegevoegd na 1 minuut:
deze bevat alle kruiden en kost bijna niks