Mag of kan bakpapier aanbranden in de oven ??

Toegevoegd na 58 seconden:
kreeg wel erg donkere vlekken op het papier

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook ipv bakpapier, folie gebruiken werkt ook er goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor folie ???????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aluminium
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Aluminiumfolie http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminiumfolie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. In een gasoven kan het zelfs gewoon in de fik vliegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou kunnen, ik heb er nooit last van gehad.

Het beste antwoord

Bij mij brandt het regelmatig aan. Dus het kan.
Is niet de bedoeling. Donkere vlekken is normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je houdt het nooit schoon en wit. Van gebak loopt vaak suiker af en dit brandt gewoon en karamelliseert; resultaat zijn bijna zwarte vlekken.
Ook vet wordt bij verhitting bruin, dus ook op het papier.
Zo werkt het nu eenmaal. Het kan alleen wit blijven als je droge spullen bakt waar niets van afloopt, zoals plakjes bladerdeeg, afbakbroodjes ed. Staat het er echter lang in bij hoge temperatuur, dan wordt het papier ook bruin verkleurd aan de randen. Als mijn papier alleen iets verkleurd is aan de randen, gebruik ik het gewoon nog één
of meerdere keren. Uiteraard niet als het vet is of er gebrande suiker op ligt.
amc