Hoe maak je cupcakes zonder melk?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe make je cupcakes / cake MET melk ???
Bloem, suiker, eieren en boter is toch echt alles wat je nodig hebt......

Antwoorden (6)

Door de melk te vervangen door water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word het dan niet smakeloos als er veel water door heen gaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan het recept, maar als je het perse wil kun je dat proberen.
Vervang de melk door rijstmelk of sojamelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op volgende website vind je alle uitleg die je nodig hebt.

Recept voor lactose vrije Cupcakes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook cupcake te koop die je maakt met water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je voegt maar een beetje melk toe bij cupcakes, dus qua smaak maakt het niet uit wat voor vloeistof je erdoor mengt. Het gaat er alleen om dat het beslag niet te stevig wordt. Ik vervang de melk vaak door andere vloeistof omdat ik van verrassingen houdt. Zo is een scheutje 'pina colada' er lekker door, een scheutje sterke koffie of mokka,
bailey's, Amaretto en whatever.... De alcohol, daar merk je echt niets van, alleen de smaak blijft. Probeer lekker uit...
Is zo leuk bij het bakken! Melk is écht niet nodig!

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook vruchtensap erdoor doen. Lekker als je er stukjes van dezelfde vrucht of geraspte schil ( van citrusvruchten bijv) door mengt.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk je voor de leuke tip + 10 van mij
Die maak je op de deze manier.

Veganistische chocolade cupcakes recept.

Ingrediënten veganistische chocolade cupcakes
• 1 / 4 theelepel bakpoeder
• 2 theelepels bakpoeder
• 90 gram ongezoete cacaopoeder
• snufje zout
• 3 eetlepels kokosboter
• 190 gram bruine suiker
• 50 ml zonnebloemolie
• 3 / 4 theelepel vanille-extract
• 150 ml (chocolade)sojamelk

Bereidingswijze veganistische chocolade cupcakes

1.Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
2.Mix alle natte ingrediënten in een grote kom.
3.Voeg de droge ingrediënten toe en meng het geheel tot en glad cupcake beslag.
4.Plaats cakevormpjes in de muffin bakplaat en vul de cakevormpjes met het muffin beslag.
5.Bak de muffins in 15 minuten of totdat een tandenstoker schoon uit de cupcakes gehaald kan worden.
6.Haal de muffins uit de oven en laat ze volledig afkoelen.

Veganistische aardbei cupcakes recept.

Ingrediënten veganistische aardbei cupcakes
•240 gram bloem
•1 theelepel bakpoeder
•130 gram suiker
•60 gram gehakte walnoten
•50 gram appelmoes (eventueel zelfgemaakt)
•50 gram soja-yoghurt
•100 ml zonnebloemolie
•½ theelepel vanille-extract
•280 gram aardbeien

Bereidingswijze veganistische aardbei cupcakes
1.Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
2.Meng bloem, bakpoeder, suiker en de walnoten in een kom.
3.Meng in een andere kom de appelmoes, sojayoghurt, zonnebloemolie en vanille-extract tot een glad mengsel.
4.Voeg het vochtige mengsel uit de tweede kom nu bij het beslag uit de eerste kom en meng het tot een glad cupcake beslag.
5.Snijd de aardbeien in plakjes en voeg ze bij het cupcake mengsel. Roer ze er voorzichtig door zodat de stukjes aardbei heel blijven.
6.Plaats cakevormpjes in de muffin bakplaat en vul de cakevormpjes met het muffin beslag.
7.Bak de muffins in 30 minuten of totdat een tandenstoker schoon uit de cupcakes gehaald kan worden.
8.Haal de muffins uit de oven en laat ze volledig afkoelen.

Op onderstaande link staat nog een recept.

Toegevoegd na 58 seconden:
http://www.leerwiki.nl/Recepten_voor_veganistische_cupcakes