hoe lang van te voren kan ik pannekoekenbeslag maken?

Vanavond wil ik pannenkoeken bakken (zeg maar rond 6 uur). Is het te vroeg als ik het beslag nu al maak, of wat is het ''ideale'' aantal uur dat je het beslag maakt voor het bakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
21.1K

Het beste antwoord

Dat kan prima! Als je het beslag even laat rusten, bakken de pannenkoeken zelfs wat mooier dan met net vooraf gemaakt beslag.

De lekkerste pannenkoeken vind ik persoonlijk die van beslag wat de dag ervoor is gemaakt.... Je zal dan wat extra melk moeten toevoegen omdat de zetmelen en gluten het beslag wat verdikt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou even wachten, je bespaart er hoogstens een paar minuten mee. Als het beslag te lang rust raakt het bakpoeder uitgewerkt en wordt de pannenkoek niet luchtig(je kunt wel een mespuntje bakpoeder toevoegen). Ook kan het beslag gaan schiften; je zult het dan opnieuw moeten doorroeren.
Zodra het goed is gemengt kun je het gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk zou ik het het kort van te voren maken, echter denk ik persoonlijk dat het ook weinig kwaad kan als je het bijvoorbeeld 2 uur van te voren maakt. Ik zou het in ieder geval, altijd gekoeld bewaren in de tussentijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen hoor het is niet te vroeg. Als ik pannenkoeken wil maken maak ik het beslag ook op voorhand klaar. Ik zet het wel in de koelkast. Heb ik pannenkoekenbeslag over gebruik ik het de volgende dag. Wel goed omroeren dan.
Smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak de pannenkoek van bloem, geen bakmeel er in,
een dag vantevoren bloem,eitje, melk, en een scheut bier,
kan het s'nachts prima gisten en de volgende dag bakken
wel in de koelkast plaatsen. Heerlijk.