148 kcal per 100 gram. Eitjes zijn zo'n 50 gram dus een zachtgekookt eitje is ongeveer 74kcal.
Hard gekookt of zacht gekookt maakt niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een ei heeft ongeveer 82 kilocalorieën. Hoe dat ei gekookt is, maakt niets uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn natuurlijk eieren van verschillende afmetingen. Het kan dus best een keer 70 of 90 kcal zijn.
bamibal
12 jaar geleden
Het 'gewone' antwoord is 148 Kcal/100g, en geen verschil tussen een zacht gekookt, een hard gekookt of een rauw ei, maar...

... in de praktijk zal er waarschijnlijk een klein verschil zijn tussen gekookt en rauw. Door het kookproces zijn met name de eiwitten beter verteerbaar, en zal je lichaam iets meer van kunnen profiteren, dus zal je meer calorieën absorberen.
Hoe groot het verschil daadwerkelijk is weet ik niet precies, maar zal waarschijnlijk minimaal zijn.
Wat wel zeker is, is dat de vitamine B6 in het ei veel beter verteerbaar is in een hard gekookt ei!

Als je dat per ei wil uitrekenen, dan moet je 148 vermenigvuldigen door het gewicht van één ei, en door 100 delen. Bij voorbeeld, een ei van 70 g is:
148 × 70/100 = 103,6 Kcal