Bestaat er een kookboek ZONDER ui?

Er zijn veel dingen die ik niet lekker vind en toch gewoon eet, maar ui in welke vorm dan ook (rauw, gebakken, gefrituurd enz) vind ik gewoon echt vies. Als ik de kans krijg gebruik ik het ook absoluut niet tijdens het koken of ik vis het er tussenuit.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er een kookboek bestaat waar absoluut geen ui in gebruikt word.

Google isn't my best friend at the moment ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt de ui door prei vervangen, of gewoon weglaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik ook opmerken. Je kan ieder recept maken en de ui weglaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij veel recepten is ui ook belangrijk voor de smaak en andere hoeven van mij dan ook geen ui te eten. In ieder kookboek staan altijd wel een paar recepten zonder ui, maar wil graag nieuwe dingen proberen. Vandaar dat ik me afvroeg of er niet toevallig gewoon een kookboek bestaat zonder ui.

Antwoorden (2)

Je kan naar deze site gaan, en dan daar alle gerechten zonder ui in een online kookboek bewaren.

Gemakkelijk, want je bewaart natuurlijk alleen gerechten die jij lekker vindt! En in een kookboek staan voorgeselecteerde recepten.

http://www.solo.be/nl/thema/kookboek.htm

http://www.solo.be/nl/my-open-kitchen/registreer-nu.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ui is onmisbaar in elke keuken. Er zullen dan ook altijd recepten met ui te vinden zijn in een kookboek.
Er bestaat dan ook geen kookboek zonder recepten met ui erin.

Een kookboek wordt meestal ook gemaakt voor mensen die willen leren koken en dan komen de basis ingrediënten ook aan bod. De enigste kookboeken waarin geen uien zullen voorkomen zijn de boeken voor zoet gebak en nagerechten/toetjes.
Elk boek waarin groenten verwerkt/beschreven worden zal dan ook uien recepten bevatten.
amc