Bestaat er een soort 'netje' waarin je gepaneerde etenswaren kunt frituren?

Ik vind het altijd zo jammer dat er paneermeel in mijn frituurpan terecht komt, omdat het vet daardoor sneller vies wordt. De volgende keer heb je dan patat met zwarte stukjes erop.
Daarom vraag ik me af of er een soort fijnmazig (zoals een theezeefje) netje bestaat, waarin je de gepaneerde etenswaren kunt frituren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet. Maar ga ermee baar het beste idee van Nederland. Dan bestaat het wel! ( als je wint) :)

Het beste antwoord

Dat bestaat. Het is vaak bij de friteuse bij, anders koop je dat wel bij de gewone bronnen (Blokker bv).
Bij een friteuse met koude zone vallen die stukjes naar onder en heb je er verder geen last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar of je nou met een zeefnet o.i.d. gaat werken of je zeeft het vet na gebruik (wat ik zelf doe), daar lijkt mij niet zo heel veel verschil in te zitten.
Het is even wat werk, maar het verlengt de levensduur van je frituurvet (of olie).
12 jaar geleden
Ik zou een gewone zeef nemen (dus een grotere uitvoering van een theezeefje) en hierin de te frituren spullen in het vet laten zakken. Wel oppassen dat je geen plastic maar een metalen exemplaar gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar vallen de stukjes paneermeel toch gewoon door de gaatjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo groot zijn die gaatjes toch niet?