Wat is het recept van de dressings van de rauwkost/groentesalades van de groenteboer? op basis van yoghurt dat wilde ze wel vertellen....

Veel groenteboeren maken rauwkost of groente salades in die plastic bakjes en nou gaat het om die dressing(mager), deze vind ik heel lekker, ik wil dit zelf gaan maken maar weet iemand recepten van deze verschillende dressings? Smaken allemaal in de basis hetzelfde maar toch net ff anders...wat de groenteboer wel wilde verklappen is dat het op basis van Yoghurt wordt gemaakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.5K

Antwoorden (3)

Veel groenteboeren maken hun eigen salades met hun eigen dressings, due die van jouw groenteboer kan wel HEEL anders smaken dan die van mijn groenteboer, en uiteraard gaan ze hun 'geheimen' niet verklappen, want rauwkostsalade is best een lucratief product, dat mensen voor een drol en drie knikkers zelf zouden kunnen maken. De truc zit hem inderdaad in de saus.

Gelukkig gebruiken de meeste zelfmakers ook gewoon pakjes en zakjes, die in tientallen smaken te krijgen zijn - en écht niet altijd verse kruiden. Erg duur zijn ze niet, dus je zou met verschillende soorten kunnen experimenteren tot je iets hebt wat jij lekker vindt. Misschien nog wel lekkerder dan die van de groenteboer.

Als je een beetje ontwikkelde smaak hebt, kun je misschien een groot deel van de ingrediënten wel proeven. Zout, suiker en bepaalde basis-tuinkruiden (peterselie, bieslook) zitten er regelmatig in. En anders wordt het gewoon uitproberen en proeven.

Met een keukenmachientje en wat goedkope groenten maak je in no time een gigantische berg rauwkost, dus je kunt voor weinig geld naar hartelust experimenteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga maar eeens aan de slag, ben een man dus niet goed in recepten maar met deze tips gaat het best lukken...gr
Een lekkere dressing maak je van;
4 eetl. yoghurt,
1 eetl. citroensap,
1 eetl. lightmayonaise of dressing,
zout/versgemalen peper.
flink wat gehakte tuinkruiden (peterselie, bieslook)

Dit is een basis die je zelf kunt aanpassen door er voor fruit bijv. honing, vanillesuiker, maple syrup of zoiets bij te doen. Je kunt ook uitproberen bij groentes bijv. door er eens een likje (honing)mosterd bij te doen enz. Elke groenteboer heeft nu eenmaal zijn eigen receptuur en die wordt meestal niet verder verteld omdat anders iedereen deze zelf gaat maken en zij het niet meer zoveel verkopen.
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Ja, heerlijk hè? Wat smullen we weer! (^0^)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ook heel lekker maar het is em niet. Die van de groenteboer is romiger en geliger van kleur lijkt wel of er een ei doorheen zit(maar dat is niet zo natuurlijk), die van u is zuurder door de citroen en yoghurt en van de groenteboer helemaal niet zuur....
Neem de basisdressing en ga zelf wat experimenteren met b.v. sinaasappelsap, verschillende fijngehakte soorten vruchten, kruiden en/of specerijen, azijn soorten enz. dan ontdek je hele smakelijke dressings die je niet nagemaakt hebt. Geeft veel voldoening.

Hier een basis recept:
Pel een knoflookteentje en een klein uitje en snipper ze heel fijn. Doe yoghurt in een kom en klop er wat olie die je lekker vindt, wat appelcider azijn of vers citroensap ,knoflook en ui snippers, bieslook en peterselie door.Wat zout en peper en klaar. Nu nog wat extra's toevoegen die in je fantasie en smaakbeleving opborrelen.