Hoe een varkenshaas medium rare aan te bakken?

Hoe bereid ik een medium rare varkenshaas voor? Moet ik het eerst bakken en dan in de over?

over ==> oven

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
8K

Antwoorden (5)

Een varkenshaas moet je niet medium rare bakken,doe het liever "rose"dat is net door medium heen.
Eerst aanbraden in de boter,en dan 10 min in de oven op 160 gr.voor een haasje van 300 gr.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan maar je kan hem ook gewoon blijven bakken. Niet te veel mee fidellen en gewoon maar een keer draaien. Zorg dat je genoneg vet in de pan hebt en dat je het vuur niet te hoog hebt staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon bakken in een goede roestvrijstalen pan. Niet meteen gaan schuiven zodra het vlees erin ligt, maar gewoon laten rusten. Als de onderkant loskomt van de pan, is het tijd om de varkenshaas te draaien.

Bak en rondom en voel regelmatig hoe gaar de varkenshaas is. Dit gaat het gemakkelijkst met je vinger.

Hoe? Duw stevig, maar niet te krachtig de vingertop van je middelvinger tegen het topje van je duim. Als je met de vingers van je andere hand nu de muis indrukt, dan krijg je een bepaalde weerstand.
Krijg je die weerstand ook op je varkenshaas, dan is 'ie klaar.
Haal hem uit de pan, leg hem op een verwarmde schaal en dek hem even af met alu-folie. Na 5 minuten klaar voor snijden en opdienen.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik smokkel altijd een beetje. Als de varkenshaas rondom bruin is, snij ik hem in drie of vier dikke plakken en bak die nog even op de snijkanten. Is even lekker hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bak het varkenshaasje in boter om en om en doe daar 7 minuten over. Wikkel dan het haasje goed in aluminium folie en leg het op een houten plank neem dan een kleinbakje room en doe dit bij de braad boter en doe er gesneden champignons bij en laat dit in koken. Wikkel het haasje uit de folie en serveer zo als je gewent ben. Dan heb je een heerlijk haasje met champignonsaus en je zal zien hoe mals en warm het haasje is
Eetsmakelijk