Hoe maak je lekkere hamburgers?

En hoe kan ik ze het makkelijkst bakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Recept lekkere hamburgers.

De hamburgers smaken beter dan hamburgers uit de winkel.

Ingrediënten voor 8 personen

1 kg rundergehakt
1 ei en 1 ui
50 g paneermeel
2 eetlepels tomatenpuree
2 theelepels bruine basterdsuiker
1 theelepel mosterd
1 theelepel zout
desgewenste hoeveelheid peper

Hulpmiddelen:

Keuken mes
Snijplank
Grote mengkom
Houten lepel
Vork
Oven met een grill

Bereidingswijze:

Pel de ui en hak hem heel fijn.
Meng het vlees in een grote kom met het paneermeel en voeg de ui toe meng alles goed door elkaar.
Klop het ei los en vermeng het met de tomatenpuree suiker mosterd peper en het zout. Voeg dit mengsel aan het vlees toe en roer alles goed. Verdeel het mengsel in 8 gelijke porties.
Neem een portie in je hand en maak er een bal van. leg die op een glad oppervlak (bijv. bord) Zodat je een platte hamburger krijgt van ongeveer 2 cm dik.
Grill de hamburgers ongeveer 4 tot 6 minuten aan elke kant.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/425882/Lekkere-hamburgers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vermeng rundergehakt met gesnipperde ui, knoflook, peper, zout, ketchup, paar druppels Worcestershire Sauce (hoeft niet persee, is wel lekker) en kneed het goed door elkaar.Laat goed koud worden in de koelkast.
Vorm met koude handen ronde platte schijven of gebruik een ring om de hamburgers in te drukken. Wrijf ze in met olijfolie.
Bak uienringen goudbruin in een koekenpan met hete boter of braadvet. Kruid ze met zout, peper en een paar druppels Worcestershire Sauce en haal de uien eruit. Doe een beetje olie in een koekenpan of wrijf een grillpan met een paar druppels olie in en bak hierin de hamburgers. Zorg dat ze goed aanschroeien, druk ze even flink aan met een spatel. Bak ze niet te lang,want ze mogen binnenin best nog wat rood zijn. In de tussentijd heb je hamburgerbroodjes met sesampitjes erop, doorgesneden en even onder de hete grill (of oven) gelegd.

Besmeer de broodjes met mayo en ketchup. Beleg met een blaadje sla, hamburger,tomaat, uienringen, plakje komkommer of augurk. Deksel van het broodje erop en een servetje erbij, want het kan best druppelen als je erin bijt.

Ben je in het bezit van een contactgrill, dan kan je ze hierop natuurlijk ook perfect grillen.

Voor een cheeseburger leg je tijdens het bakken plakjes kaas (Cheddarkaas is erg lekker). Doe dan even een deksel of spatdeksel op de pan.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron vergeten? http://www.smulweb.nl/recepten/1355879/De-aller-aller-lekkerste-hamburgers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@amc : ik wilde op deze vraag mijn lekkere recept voor een goede hamburger geven, maar toen ik jouw recept las kreeg ik erg veel trek (nog steeds trouwens), dus dat wordt morgen een lekkere hamburger... ;*))
gebruik puur rundvlees met wat vet naar smaak. en verder zie youtube: the brindle