Wat doe je als je een grote pan soep gemaakt hebt en deze is te zout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Extra aardappels en wat suiker/melk toevoegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aardappels mee laten koken deze absorberen het zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

gewoon water erbij
14 jaar geleden
Water erbij en als het kan bij jouw soort soep dan zoetere groenten toevoegen: tomaat, wortel, pompoen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water erbij..

Mocht het dan te veel zijn, of vind je dat er dan te weinig vulling in zit, kan je er ook weer een deel uitgooien.

Eerst verdunnen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aardappels erbij gooien, die zuigen a.h.w. (een deel van) het zout op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad de beste oplossing+1
Het beste is: Koolbladeren erbij... (Gouden tip van een topkok) Kneuzen die koolbladeren, klein snijden en erbij doen... opgelost...

Toegevoegd na 3 minuten:
second choice: potatoes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enkele aardappels in de soep doen deze nemen vervolgens een tijdens het garen een groot deel van het zout op waarna je nog wat extra water kunt toevoegen waarbij de soep toch nog enige consistentie overhoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik een pannetje water koken met vermicellie en soepgroenten. En dit aan de te zoute soep toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook doet, als het echt veel te zout is zal het resultaat echt niet bevredigend zijn. Je kunt dus het beste van voor af aan beginnen, en een nieuwe pan soep maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. gembersiroop toevoegen, dit neutraliseert
2. Heb je geen gembersiroop, dan rietsuiker toevoegen, heeft ongeveer hetzelfde effect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grote stukken aardappel rauw er bij doen, later er weer uithalen. De aardappel zuigt het zout op. Je kunt er ook 2 halve uien indoen, die werken het zelfde. Wortelen worden ook wel genomen en die maken het wat zoeter. De groenten grof laten, dan kun je ze er zo weer uithalen als ze hun werk gedaan hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het wil ook wel eens helpen een suikerklontje erin te doen. Je kunt hem natuurlijk ook aanlengen met kookroom, wijn etc.
amc
14 jaar geleden
Mijn moeder deed vroeger altijd een scheut melk erbij in de soepkom als het te zout was. Niet in de pan i.v.m. de houdbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stukjes aardappellen er bij doen.
Die trekken namelijk de zoet op...!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar geschilde aardappels meekoken en voor het opdienen verwijderen.