Wat gebruiken ze om een taart te decoreren?

Ik wil graag zo iets maken maar ik heb nog nooit gemaakt, daarom weet ik niet wat ze allemaal heten en waar ik ze kan vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (6)

Dit is een taart van cake of biscuitdeeg met daaromheen marsepein of fondant. Er is een hele leuke site waarop stap voor stap uitgelegd wordt hoe je dit kunt maken. Op YouTube staan ook filmpjes, want het is niet moeilijk maar het is wel fijn om wat trucjes te leren. Er worden ook in veel plaatsen workshops marsepeintaart maken gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar kan je dat fondant kopen weet je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marsepein bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook online te bestellen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/ en nog meer winkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De online shop die Hippo noemt is echt heel leuk. Maar de banketbakker verkoopt het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon bij de supermarkt. het ligt bij ons gewoon in de vakken voor zelfbakprodukten
Dat kun je echt met allerlei lekkers doen.
-Slagroom
-crème
-jam
-pasta
-marsepein
-glazuur

Als je een smeuïg/plakkerig goedje hebt wat je erop doet, kun je daarna weer van alles tegenaan plakken.

-nootjes
-snoepjes
-fruit
-chocolaatjes

Daarbovenop kun je de taart eventueel een thema geven, zoals je wel ooit ziet bij een bruidstaart of kindertaart.

-poppetjes
-autootjes
-kaarsjes
-wenskaart

Dus met een beetje fantasie, kun je hem zo lekker en mooi maken als je zelf wil. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een cake die ze versiert hebben
Waarschijnlijk met fondant
Je kan bv ook nog de helft van de taart door snijden en daar een jam of iets op smeren en de andere helft er weer op zetten
Let wel op dat de fondant niet te dik is anders is het te veel van het goede !

Ow ja en marsepein kan er ook op zitten,

Je krijgt de spullen in een suiker atalie of de aveve en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een zelf gebakken cake die ingesmeerd is met botercreme en afgedekt wordt met fondant.
En idd, de leukstetaarten.nl. Daar moet je zijn voor zulke mooie, lekker taarten.
Zie voorbeeld van ons eigen taartje voor een 40 jarig huwelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, foto komt niet mee.
Maar in ieder geval, het is met een beetje geduld en wat proberen, heel goed zelf te doen.
(en ik ben een man, ik kan het ook) dus kan het niet al te moeilijk zijn.
O ja, ipv fondant kun je ook marsepein gebruiken. Dit is alleen veel zoeter.
Marsepein, fruit, chocola, slagroom, glazuur. In de supermarkt heb je van dr. Oekter ook allemaal pakjes met decoratieversieringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hele leuke site met veel recepten is www.deleukstetaarten.nl. Dit is een biscuitdeeg met vulling ertussen en daaroverheen de fondant of marsepein... maar let op het werkt verslavend