Wie heeft een lekker recept van courgette soep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk altijd, die courgettesoep.
Ik kan je alleen een tip geven over de beste courgettes. probeer ze bij een boer te halen, maar haal ze beter niet uit de winkel. Dan zijn ze minder lekker...

Het beste antwoord

hey, ik neem altijd 4 courgettes, 2 L water, bouillonblokjes, ajuin, 1 aardappel, en 1 blok boursinkaas.
eerst groentjes aanstoven, dan bouillon derbij en samen laten koken, op het einde de kaas erbij mmmmmm :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Recept courgettessoep

Benodigdheden :
■4 courgettes
■2 liter water
■4 uien fijn snijden
■3 tomaten in stukjes snijden, ontpit en zonder schil
■50 gram boter of olijfolie
■2 bouillonblokjes
■peper, zout en kerriepoeder naar smaak (begin met 1 eetlepel kerriepoeder en proef)
■verse peterselie fijnhakken .
Bereiding:

1.De courgettes schillen, de zaadjes verwijderen, wassen en in blokjes snijden.
2.Stoof de fijngesneden uien en courgettes in de boter.
3.Voeg water, tomaten, bouillonblokjes en de kruiden toe en laat 20 minuten gaar koken.
4.Pureer de courgettessoep fijn met de mixer en voeg er verse fijngehakte peterselie bij.

Serveer de courgettessoep met Frans stokbrood .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 geweldige recepten: courgettesoep met prei en courgettesoep met tomaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Recept courgettesoep

Ingredienten voor 4 personen courgettesoep:
• 3 courgettes
• 1 liter kippenbouillon (blokjes)
• 100 gram kruiden-roomkaas
• 2 theelepels kerriepoeder
• Bieslook

Courgettes wassen, de uiteinden eraf snijden en in grove stukken snijden (niet schillen).
De courgettes in de bouillon gaar koken in ca. 15 minuten.
Het mengsel pureren met de staafmixer.
De kerrie en de roomkaas er doorroeren en voor het opdienen de bieslook in stukjes knippen en erdoor doen.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Courgettesoep

Ingrediënten:
4 courgettes
2 tabletten groentebouillon
3 aardappels (in plakjes)
5 teentjes knoflook (in kleine stukjes)
1.5 theelepel cayennepeper
1.5 eetlepel kerriepoeder
olijfolie

Bereiding:
De aardappelplakjes kruiden met de Cayenne-en kerriepoeder
De courgette en de plakjes aardappel en knoflook een paar minuten fruiten in de olijfolie .
De bouillonblokjes erover kruimelen en een halve liter water toevoegen.
Aan de kook brengen en 20 minuten op een zacht vuur laten pruttelen.
De soep pureren met de blender of staafmixer
Daarna klein scheutje olijfolie toevoegen en wat gedroogde tomaatjes(in kleine stukjes) doorroeren
nog enkele minuutjes laten pruttelen en dan serveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Courgette-crèmesoep de luxe;

100 gr. lenteuitjes,
1 teentje knoflook,
400 gr. courgette,
4 theel. olie,
500 ml. kippenbouillon,
1 beetje tijm,
1 beetje nootmuskaat,
zout en peper.
2 eetl. crème fraiche.

Uitjes in kleine ringetjes, knoflook fijn snipperen, courgette grof raspen.
Knoflook en courgette 3 min. in de olie bij zacht vuur stoven, de laatste 2 min. de uitjes meestoven.
Bouillon toevoegen en even aan de kook brengen.
Vuur lager zetten en met de kruiden naar smaak kruiden
dan 4 min. bij zwakke hitte laten pruttelen.
Crème fraiche erdoor roeren en de soep pureren.

Voor een beetje feestelijke aanblik kan je in het bord een beetje crème fraiche doen, kort met een lepel iets doen uitvloeien zodat je er een wit soort motief in krijgt en een blaadje platte peterselie met 3 dunne reepjes courgette schil met de donkere kant boven als een soort bloem inleggen. Ik vind het zelf altijd zo'n groene spiegel in zo'n bord en het oog wil bij mij altijd ook veel! :P
amc
12 jaar geleden
Ingrediënten voor 4 personen

2 eetl olijfolie, 1 ui, 2 courgettes, 1 aardappel, 1 l groentebouillon, 1 lente-uitje, 100 g gepelde garnalen en 100 gram zalm, 3 eetl creme fraiche, 1 eetl geraspte citroenschil, 2 eetl grofgehakte peterselie, peper en zout.

Bereidingswijze

Maak de courgette (schil spoelen en ontdoen van boven en onderkant) en ui schoon. Snijd ze klein en fruit ze vervolgens in de olie. Schil de aardappel en snijd ook deze klein. Voeg de aardappel en groentebouillon aan het mengsel toe. Breng de soep aan de kook. Laat hem een 10 minuten zachtjes koken. Pureer de soep. Roer de creme fraiche en grofgehakte peterselie erdoor en warm het geheel nog eens goed door. Voeg iets peper en zout naar smaak toe. Verdeel de zalm en garnalen over 4 borden en schep de soep erover. Garneer tenslotte met een klein gesneden lente-uitje en geraspte citroenschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo maak ik altijd mijn eigen courgette soep.

NODIG : 2 flinke courgettes
3 eieren
2 uien (niet te grote)
1 volle eetlepel bloem
melk
goudbouillon tabletten
beetje peper
1 theelepeltje tijm
1 theelepeltje oregano

De courgettes goed wassen-kontjes eraf, en in flinke stukken in een middelgrote pan snijden (met schil), water erbij zodat de courgettes net onder staan, en ± 15 min. laten koken.

Eieren hard koken, en in grove stukken snijden.
Uien klein snijden en met een stukje boter gaar fruiten, en met de bloem en flink wat melk binden.

Als de courgettes gaar zijn, met de staafmixer PUREREN(denk om spetteren)

Dan de gepureerde courgettes langzaam bij de ui roeren, ± 2 goudbouillon tabletten erbij, zonodig nog wat water erbij!

Op het laatst, de peper-tijm en oregano erbij doen, en de stukken hardgekookte eieren.

Smakelijk eten!

Toegevoegd na 10 minuten:
p.s. Als je de courgettes 15 minuten hebt laten koken, het water niet afgieten. Als de courgettes gaar zijn pureren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is mijn favoriete recept om courgette soep te maken:

Ingrediënten
2 uien, gesnipperd
2 teentjes knoflook
2 courgettes, in blokjes
1 groentebouillontablet
3 takjes verse munt
100 ml slagroom
1 liter water
Zout en peper
Scheutje olijfolie

Kaasstengels:
2 plakken bladerdeeg
50 gr geraspte kaas
1 ei
Italiaanse kruiden

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Klop het ei los in een kommetje. Snijd beide plakken bladerdeeg in 4 repen en bestrijk met het ei. Strooi er wat kaas en italiaanse kruiden over en zet ongeveer 10 min in de oven. Verhit ondertussen de olijfolie in een soeppan en bak de uien glazig. Snijd de knoflook klein en fruit nog 2 min op laag vuur mee. Voeg ook de blokjes courgette toe en bak nog een paar min mee. Voeg 1 liter water toe en breng aan de kook. Scheur de blaadjes munt van de takken en hak fijn en voeg toe aan de pan met courgette. Zet het uur uit en pureer alles met de staafmixer en roer de slagroom er door. Breng op smaak met peper en zout en verwarm nog 1 minuutje door. Serveer de courgettesoep met de kaasstengels.