Waarom bestaat er niet zoiets als tomatenpoeder voor in de keuken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5K

Antwoorden (8)

Het laat zich niet poederen, anders was het er wel... Paprika dan weer wel, want dat is er wel...

Anders staat jou een geweldige uitvinding te wachten... Tomatenpoeder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms heb je echt je dag niet hè? Tomaten poeder is al zo oud als de weg naar Kralingen. De Mya's en de Inca's gebruikten al tomaten poeder eeuwen geleden. Gewoon tomaatjes laten drogen in de zon en dan met stenen malen...malen...zou je ook eens moeten proberen ipv malen hier...je maalt..hehe
Het is er wel maar zit meestal verwerkt in die spaghetti en macaroni mixen.
of je het ook los kan krijgen weet ik niet
14 jaar geleden
Dit bestaat wel, bekijk toegevoegde site maar eens.

http://www.verstegen.nl/nl/industrie/assortiment_industrie/toepassing/vis/tomatenpoeder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het zit ook in mixen voor Bruschetta. Je maakt de kruiden dan aan met olie en water. Dat smeer je dan op een stokbroodje zodat je Bruschetta kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt helemaal, ik heb een zak gevonden van 1 kilo voor 10 euro op marktplaats +
Het bestaat zeker wel, ik weet niet of een kilo teveel voor je is maar deze staat op marktplaats voor 10 euro.

Ik wil er dus mee aanduiden dat het echt wel te koop is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er bestaat wel degelijk tomatenpoeder. Zelf vind ik knorr tomatenbouillonpoeder erg prettig in gebruik. Dit kun je gebruiken ter vervanging van zout en tegelijkertijd een tomaten smaak aan je gerecht geven. Deze bouillonpoeder is oorspronkelijk bedoeld voor (vanzelfsprekend) het maken van bouillon, maar gaan voor legio andere gerechten gebruikt worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat wel denk maar aan soepen. Is wel afhankelijk van houdbaarheid.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop gewoon een paar pakjes cup-a-soup tomaten soep dat is "tomaten-poeder"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bestaat wel maar is vaak niet in reguliere winkels te koop. Ik heb het nog wel eens gehaald in een toko, daar heb je vaak ruimere keuze in kruiden en poeders.
Meestal is het verwerkt in verschillende dingen en niet los te verkrijgen.