welke foodprocessor raad je me aan?

ik overweeg om een foodprocessor te kopen...
heb jij ervaring met een foodprocessor? wat zijn de voors en tegens? waar moet ik op letten?
hoe zit het met het schoonmaakgemak en het verkrijgen van reserve-onderdelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (7)

Een kennis van me is als een kind zo blij met zijn magimix.
Maar voor gebruikersreviews van consumenten over verschillende machines, klikt je op de link:

http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voors : nauwelijks. Iets tijdwinst bij het maken, maar die raak je weer kwijt bij de

Tegens : vreselijk duur en een regelrechte RAMP om af te wassen,zodat hij vermoedelijk, zoals 99% van de foodprocessors, onderin het aanrechtkastje of op Marktplaats zal verdwijnen.

Vrijwel alles wat een keukenmachine kan, kun je uitstekend met een goed keukenmes, een klein (handaangedreven) hakmolentje en eventueel een staafmixer.

Als je ECHT denkt er veel emplooy voor te hebben, zou je wellicht kunnen overwegen er een poos een te lenen (vast wel een kennis met zo'n ding onderin het aanrechtkastje) of een tweedehands te kopen. Maar als je er recepten bij moet zoeken om te bedenken wat je in hemelsnaam met dat ding moet gaan doen, kun je je de aanschaf beter besparen.

Wat ik je WEL sterk kan aanraden is de Tupperware Quickchef. (effe googelen). Niet supergoedkoop, maar buitengewoon duurzaam, handig en makkelijk schoon te maken. Ik heb de mijne al een jaar of tien en hij wordt nog steeds veel en naar behoren gebruikt. En zonder snoer, daar houd ik wel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen die heeft al antwoord op je vraag gegeven.
Ik zeg kies maar ééntje uit.
http://www.modern.nl/Keukenapparatuur/Voedselbereiding/Foodprocessor
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
een link naar een webwinkel, fijne toevoeging.....
De kans bestaat dat je het apparaat niet al te vaak zult gebruiken en dat je dan met een sta-in-de-weg op je aanrecht zit.
Zelf heb ik een staafmixer en een gewone handmixer en daar kan ik eigenlijk alles mee doen wat je met een foodprocessor zou doen.
Hoewel .... mijn moeder gebruikte zo'n ding vroeger dagelijks (Kenwood) en schilde er ook de aardappels mee.
Maar ja, dat was in een tijd dat er dagelijks aardappelen op tafel kwamen en dat is bij de meeste mensen niet meer het geval.
Die kleinere apparaten (staafmixer, handmixer) kan je in een kastje opbergen en staan dus niet in de weg als je ze niet gebruikt. Het schoonhouden ervan is ook een fluitje van een cent.
Dat is mijn ervaring en dat zou ik een ander ook aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kenwood is de beste. Vroeger was ook Braun heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf onlangs een Philips HR7775 gekocht (ongeveer 160 euro). Het apparaat heeft een sterke motor en heel veel functies. Het vervangt veel losse apparaten als een mixer, blender en citruspers. Deze Philips heeft daarnaast een erg goede sapcentrifuge. Zelf allerlei soorten sap maken is bijzonder smakelijk en gezond.

Enige nadeel is dat alle hulpstukken wel wat kastruimte nodig hebben (ik heb alles in 1 curver kratje), maar zoals gezegd vervangt het bijna alle keukenapparaten.

Deze Philips HR 7775 ziet er met RVS buitenkant ook nog eens mooi uit, al is het materiaal wel gevoelig voor vlekken die je er bijna niet meer afkrijgt.

Er zijn ook boekjes te koop met allerlei recepten die je met de foodprocessor kunt maken (3,95 bij www.kookpunt.nl in Rotterdam)
paulus811
14 jaar geleden
Als professionele kok kan ik je adviseren: Absoluut de magimix!!!!
Mijn oudje ging 18 jaar mee, maar werd te duur in aanschaf van nieuwe onderdelen.
Sinds kort een nieuwe aangeschaft via Amazon UK voor de ongelooflijke prijs van € 235.-!!
(de pond staat heel laag)
Ik ging meteen voor de grootste met zwaardere motor
De magimix 5200 XL. Kost in NL € 459.-
Het werd binnen 2 werkdagen zonder bijkomende kosten thuisbezorgd.
De magimix is een alles in één apparaat, is makkelijk te reinigen en de reserve onderdelen zijn via internet te bestellen, maar die krijg je er bij aanschaf gewoon bij.
Succes!!