Hoe kom ik aan chilivlokken?

Voor een zeker recept moet ik chilivlokken gebruiken. Ik ken het eigenlijk niet. Wat zijn het en waar kan ik ze kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
21.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook best vaak recepten waarin je chilivlokken moet gebruiken, tot nu toe heb ik dan altijd maar wat chilipoeder of peper gebruikt, en dat smaakte ook altijd wel prima. Maar goeie vraag dus, wel handig om te weten waar je dat nou eigenlijk koopt, misschien ga ik het binnenkort toch ook maar eens met echte chilivlokken proberen.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zo iets dacht ik eigenlijk ook. Ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden. bedankt!

Het beste antwoord

chilivlokken zijn gedroogde pepers die gemalen zijn met zaadjes. Mijn moeder kookt met kruiden van een van die merken en ze koopt die in Indische of Pakistaanse kruidenierswinkel zoals je op de verpakking van de bron kan zien. Als je het niet vind kan je nog altijd andere kruiden gebruiken, succes en smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het antwoord. UIteindelijk waren alle antwoorden bruikbaar.

Andere antwoorden (3)

Supermarkt, kijk bij de kruiden. Of een toko. Je kan ook gedroogde pepertjes (toko) gebruiken al zijn die welniers pittiger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Turkse winkel verkopen ze chilivlokken. In een zakje of in een potje, het is lekker pittig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men vindt ze op alle markten, en goedkoper als in de winkels, op de standen van de kruiden (chilipepers, chilivlokken, chilipoeder)