Als blijkt dat de bieten toch nog niet gaar zijn geworden in de snelkookpan, kun je de warme pan dan gewoon weer terug op het vuur zetten?

Gewoon weer wachten tot er stoom ontsnapt etc. etc.?
Of moet je de bieten opnieuw met koud water in de snelkookpan doen?
N.B. het gaat hier niet om recepten. Het gaat hier niet om andere manieren van koken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Gewoon weer aanzetten en weer op stoom brengen, wel even controleren of er nog genoeg water in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan mits je het water weer aanvult. Je bent nooit zeker
van de gaarheid als je kookt met een snelkookpan.
Ik heb ontdekt dat als je een (steel)pannetje met dikkere
bodem gebruikt, voor het koken van b.v. aardappelen,
groentes, eieren, enz, enz. na tien minuten de warmtebron uit, dan e.v.t nog 10 tot 15 min met deksel !!
laten staan, en de inhoud is gaar !! Je hoeft geen 20min.
het gas te laten branden om de aardappelen te garen.
Na 10 min. het gas uit !! bespaar je 10min gas.
probeer het maar eens uit.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op deze manier heb je ook een betere controle betreft de
gaarheid.