Het nat van ingeblikte groenten,is dat nog bruikbaar?

Ik gooi het altijd weg als ik een enkele keer een blikje gebruik.

Toegevoegd na 4 dagen:
Bedankt voor alle antwoorden!

12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Altijd lekker als bassis voor een soepje of sausje, ook pasta of rijst kun je er in koken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt het gewoon opeten, het is niets meer dan groentennat met zout e.d. Zelf gooi ik het altijd weg, omdat ik niet van kletsnatte groenten houd. Maar het is dus wel bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de groenten daarin langzaam laten warm worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal logisch, toch? Je gaat toch niet ander vocht gebruiken dan het vocht in het blik? Volgens mij wil de vraagsteller weten of het vocht vervolgens nog bruikbaar is.
Kun je gewoon gebruiken, net zoals je water uit een pot kersen lekker kunt verdunnen met water en opdrinken. Niets mis mee :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij vindt me wel heel interessant, al m'n antwoorden afspeuren.. Nou. Vertel me eens wat daar mis mee is. Dan zal ik m'n lokale volksvertegenwoordiger vragen of ze voortaan waarschuwingen op de verpakking willen printen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg, dat is toch niet zo erg? Het kunt daar toch wel van afleiden wat ik bedoel?
Bovendien kan ik me er net zo goed aan irriteren dat jij de interpunctie van de Nederlandse taal niet beheerst.. Daar hoor je mij toch ook niet over zeuren? Omdat ik zonder die interpunctie ook wel snap wat je bedoelt ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt, bedoel ik natuurlijk :)
Houd er wel rekening mee dat er erg veel zout en/of suiker in zit. Het kan dus wel handig zijn als je een sausje wilt maken, of soep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er toevallig aardappelpuree bij maakt kunt je dat groentenat heel goed gebruiken om de puree wat te verdunnen, in plaats van dit met melk te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ok van die zakjes waar je alleen water bij moet doen. Dan kan je het vocht gebruiken. Geeft net wat meer smaak.