Wat is het recept voor buyz zoenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K
bamibal
12 jaar geleden
Buys is een merknaam. Je bedoelt waarschijnlijk negerzoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want ze eten tegenwoordig zoenen omdat ze neger rasistisch vinden. En buyz is idd het merk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat recept van Buys is waarschijnlijk geheim?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dreiw: Dat is niet waar. Dat was een truukje van de marketing afdeling van Buys, zodat ze wat meer aandacht in de media zouden krijgen.
Helaas pakte het verkeerd uit voor hen, ipv een flinke omzet-stijging is de omzet juist gedaald. http://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen#Naamsverandering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Dickmann word je dik man. Vandaar dat er om Buys gevraagd wordt.

Antwoorden (2)

Het precieze recept van de fabrikant zul je wel nooit krijgen, hier iets dat er wel op kan lijken:

Ingrediënten
2 eiwitten
3 el suiker
Chocolade
Suiker
1eetlepel maïzena
1 velletje zanddeeg
Alpro soya Drink
Print dit boodschappenlijstje
Bereidingswijze
Klop de eiwitten hard op met de suiker en voeg er op het eind de maïzena aan toe.

Doe een bodempje Alpro soya Drink in het stoomschaaltje, spuit het eiwit erbovenop en stoom gedurende 1 minuut op 70° C.

Smelt de chocolade au bain marie tot 38° C.
Snijd kleine rondjes uit het zanddeeg en bak zandkoekjes.
Schik het schuimpje op een koekje en giet er chocolade overheen.

Bewaar de negerzoenen koud en serveer.

http://zesta.be/recept/negerzoenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe heten ze dan in het Vlaams?
Negerzoen.

Ingrediënten:

2 eiwitten
100 gram suiker
theelepel natuurazijn
100 gram pure chocolade
35 ml slagroom

Voorbereiding:

Verwarm de over voor op 120 graden Celsius.
Bedek de bakplaat met bakpapier

Bereidingswijze:

Sla de eiwitten stijf met de mixer. Wanneer het eiwit bijna stijf is het azijn en de suiker erbij. Doorkloppen tot het eiwit stijf en glanzend is. Maak met een lepeltje kleine torentjes op het bakpapier van het stijve eiwit.
Bak ongeveer 15 minuten in de oven en laat als de baktijd om is nadrogen in de dichte oven.
Smelt ondertussen de chocoalde met de slagroom au bain marie.
Haal de torentjes uit de oven. Schenk evt wat warm water onder het bakpapier om de torentjes makkelijk te kunnen verwijderen.
Doe tussen twee torentjes een beetje chocolade en plak ze op elkaar.

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1381426/Omgekeerde-negerzoenen