Wat kan je doen met mosselen die je over houdt?

Mosselen in de winkel zijn bijna altijd per 2 kilo te koop. Als je op je eentje bent, is dat veel te veel. Wat kan je doen met de mosselen die je overhoudt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
33.8K

Het beste antwoord

Tegenwoordig krijg je in meerdere winkels ook 1 kg verpakkingen voor die alleen etende mosselmensen onder ons ( ik ben er ook een :) )

Maar als je het dan echt niet weg gekaand krijgt en je zit met zo een bak van 2 kilo, kook ze dan zowiezo en eet de dag erna koude mosselen in een salade! Of je moet echt 2 dagen achter elkaar mossels koken maar langer moet het spul echt echt niet open staan :(

Je kan de 2e dag de mossels die je hebt gekookt ook lekker in de wok doen of invriezen voor wanneer je zin hebt in paella ofzo.

Voor kleinere porties zou je ook bij een vishandel kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

opbakken met een uitje mmmmm :)
14 jaar geleden
Je poes(en) er mee verwennen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terugzetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Koken, invriezen en volgende week in de salade / paella
- koken, pellen en morgen bij een glaasje wijn op de bank nuttigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles koken, eten tot je genoeg hebt.
wat je over hebt, de volgende dag per mossel een halve schelp, naast elkaar op de bakplaat, elke schelp/mossel een klontje kruidenboter even in de oven (zodat boter smelt en gaat pruttelen) dan met stukje stokbrood opsnoepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed, Prana! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is eigenlijk ook lekkerder dan gekookte mosselen
Je kan ze, als ze al gekookt zijn, invriezen. Dan kan je ze binnen 3 maanden nog een keer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte mosselen in moeders sausje.
Ingrediënten: voor 4 personen
3 el mayonaise,
1 el tomatenketchup,
1 fijngesneden sjalotje of kleine ui,
1 zeer fijngesneden augurk
wat tabasco.
Potje gekookte mosselen of overgebleven mosselen van de vorige dag.

Bereidingswijze
Roer alle ingredienten door elkaar tot een sausje. Doe de mosselen in een schaaltje en giet de saus er over.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is erg lekker als borrelhapje, toastje of stokbrood erbij en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
War dacht je ervan om iemand uit te nodigen? Kan ook veel gezelliger zijn,dan in je uppie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wordt dus paar dagen mosselen eten ( lol )

Toegevoegd na 36 minuten:
misschien kun je de rest aan de buren geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo
Kijk eens op de site www.letscookit.tv daar vind je diverse mogelijkheden met mosselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ervoor kunnen kiezen om bij de plaatselijke visboer/viskar je mosselen te halen. Dan blijf je niet met een grote hoeveelheid zitten als je het gegeten hebt maar koop je de hoeveelheid die je van plan bent te eten.

Vaak is het zo dat als je zo iets eenmaal weer gegeten hebt je het niet meer wilt hebben in de dagen erna!

Zelf ben ik erg gek op Paella, kun je de mosselen ook lekker doorheen doen! Al wordt 1,5 kg mosselen door een pannetje paella ook geen succes ;)

Dus of langs de visboer, of gezellig iemand uitnodigen!

Succes ;)