Bakken van cake: Wat is de oorzaak dat de ene helft van mijn cake is gerezen en de andere helft niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (5)

Vaak ligt het aan de temperatuur of tocht.Is de oven gelijkmatig verwarmd, of hebt u de oven te vroeg geopend om te controleren of hij gaar was. Daardoor kan cake ook inzakken
anneliez
12 jaar geleden
Als hij op zo'n draaiplateau staat wordt de kant in het midden meer verwarmt dan de buitenkant dus rijst het niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden is ongelijkmatige verwarming. De cake moet snel genoeg warm worden aan de binnenkant om te rijzen voor er een korst aan de bovenkant komt. Je moet zorgen dat de oven goed op temperatuur is, en de cake mooi in het midden van de over staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de anderen al schrijven.
Of je hebt zelf gist toegevoegd en niet goed gemengd.
12 jaar geleden
Waarschijnlijk niet genoeg bakpoeder :)