Waarom moeten de schijven appel met suiker om appelbeignets te maken urenlang in de ijskast staan voordat je ze verder kan bewerken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Dat doen ze zodat de suiker in de appel kan trekken.
Nou vind ik dat niet nodig hoor, ik zet ze nooit in de koelkast en bewerk het gelijk.
Ze zijn dan ook heel lekker.
Tenminste...ik bedoel de flapjes in de oven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De appels moeten goed koel of koud zijn om zoveel mogelijk te voorkomen dat ze gaan koken tijdens het bereiden en uit elkaar vallen en prut (appelmoes) worden.