Wie kent er een lunchrecept met brood en fruit?

Bij voorkeur met appel of peer, maar recepten met andere fruitsoorten zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Sandwich peer met parmaham

4 sneetjes brood (soort naar eigen smaak)
• een beetje boter of roomkaas
• 1/2 rijpe handpeer
• een beetje citroensap
• 2 plakken parmaham *)
• vers gemalen zwarte peper

Bereidingswijze
• boterhammen besmeren met boter of roomkaas
• peer schillen, van klokhuis ontdoen en in dunne plakjes snijden
• peer besprenkelen met een beetje citroensap (om verkleuren tegen te gaan)
• peer over 2 boterhammen verdelen
• beetje peper over peer malen
• ham op de peer leggen
• andere 2 boterhammen erop leggen

*) andere rauwe ham soorten kan ook
Overigens is peer ook een lekkere combinatie met schimmelkaas

Appel is weer lekker met tonijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mango en kip sandwich ook een lekkere combinatie

Recept vind je hier: http://www.deglazenvork.nl/mango-en-kip-sandwich/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Neem een boterham, besmeer die met kwark. Was de appel of peer, verwijder het steeltje en klokhuis, snij die in plakjes, en leg die op de kwark. Wat druppeltje citroensap erover tegen het bruin worden. (Basterd)suiker naar smaak toevoegen.

Toegevoegd na 39 seconden:
Of honing, in plaats van suiker.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker hoor, heel simpel en oergezond.
Eet het heeel vaak.
Als je niet van kwark hou, kun je ook gewoon boter nemen.
Zelf doe ik nooit geen honing of suiker, want ik hou van de appel of perensmaak op brood, dus ook zuur, als het toevallig een zure appel is.
Geroosterd brood met appel- en/of perencompôte.
12 jaar geleden
- Boterham (bij voorkeur wit) met roomboter, belegd met in dunne plakjes gesneden aardbei en een klein beetje suiker. In plaats van aardbei kun je hiervoor ook banaan nemen. Die laatste optie is ook nog lekker in combinatie met hagelslag.
- Laat wat boter smelten in een koekenpan, roer er 2 eetlepels (basterd)suiker doorheen zodat er een caramel ontstaat en bak hierin appel-of perenschijfjes goudbruin. Beleg hiermee een (witte) boterham en bestrooi met een beetje kaneel.
- Rooster een paar sneetjes (oud) rozijnenbrood, snijd ze tot croutons en meng ze met de in blokjes gesneden appel of peer, wat suiker en kaneel en een handje muesli door een kommetje yoghurt.
- Wat ik verder ook lekker vind voor een lichte zomerse lunch: yoghurt gemengd met sinaasappelsap en al het verse fruit wat je maar in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bruine boterham met plakjes appel en kaneel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk met aardbeien;

Rooster in een droge koekenpan amandelschilfers goudbruin, strooi er dan suiker over en schud ze om. Neem de pan van het vuur als de suiker goed vermengd is met de amandelen en laat de gesuikerde amandel uitlekken op keukenpapier.
Beleg het brood met aardbeienpakjes en bestrooi met de gesuikerde amandelen. Simpel en erg lekker!

Vermeng eens 100 gr. Gorgonzola dolcelatte ( in ieder geval jonge) met 50 gr. Mascarpone. Snijd geschilde peer in plakjes. Besmeer brood met het kaasmengsel en strooi hier wat gehakte walnoot op. Leg hierop de plakjes peer en bestrooi met wat Pecorino schaafsel.

Besmeer brood met pindakaas en beleg met plakjes banaan en strooi er wat rozijnen over. Verrassend lekkere combi.

Ook lekker, al zou je het zo niet denken; Bak eens schijfjes appel in wat boter en laat ui ringetjes meebakken.
Laat ze licht goudbruin worden en beleg het brood ermee. Strooi er suiker over en eet het warm op knapperig volkoren brood, zoveel lekkerder dan wit brood in dit geval. Is dus niet direct een lunch om mee te nemen, maar als je eens rustig thuis wilt lunchen, is dit een lekkere suggestie.

Brie is ook lekker belegd met peer en walnoot of aardbeien en cashewnoot.

Bananen schijfjes, bestrooid met bruine suiker.

Geraspte wortel met appel en rozijntjes.

Besmeren met fruitstroop en hierop plakjes appel/peer.

Toegevoegd na 2 minuten:
N.B; Appel en peer altijd besmeren met wat citroensap om het bruin worden tegen te gaan, maar dat wist je waarschijnlijk wel. :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Banaan natuurlijk ook, was ik even vergeten.
amc
12 jaar geleden
Appeltosti.

wit brood

boter

appelen

kaneel

suiker

evt.

honing

chocoladepasta

Besmeer de boterhammen met boter. Boter komt aan de buitenkant

Schil de appel, gebruik een appelboor om het klokhuis te verwijderen. Snijd de appel in ringen.

Beleg het brood met de appel, bestrooien met appel en kaneel.

Leg er een tweede boterham op

Leg ze in een tosti-ijzer of onder de gril tot ze bruin zijn.

Variatie:

Besmeer de buitenkant met boter en de binnenkant met honing of chocoladepasta.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/appel.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bruinbrood met banaan in plakjes, mmmm.
uiteraard de banaan pas openmaken als je gaat eten, anders wordt deze bruin.