Waar kan ik kneedbare glazuur halen?

Verkopen winkels dit, winkels op internet of zijn er ook genoeg bakkers die dit verkopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

neem 1 eiwit en klop dit stijf
doe hier ongeveer 300 gram goed fijgemalen poedersuiker bij
soms heb je iets poedersuiker nodig, goed mixen en je hebt glazuur. hou het een beetje koel zodat het niet snel smelt en rol het uit met behulp van maizena of tussen plasticfolie

2e manier:
neem witte spekjes en doe hier een eetlepel water bij en verwarm deze in de magnetron tot de spekjes zijn gesmolten. je kunt ipv water ook amandelessence en/of kleurstof

meng hier dan net zoveel poedersuiker doorheen tot ie goed hard is geworden en kneedbaar.

daarna kun je deze met behulp van maizena uitrollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O wat een goed antwoord! +1 Ik deed het altijd met alleen poedersuiker en een beetje water maar het werd nooit zoals ik wilde. Vooral met die spekkies ga ik een keer proberen. Het was wel niet mijn vraag, maar toch: Thanks! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk: ik wist niet dat het ook nog anders kon.

Andere antwoorden (1)

kneedbare glazuur voor gebak denk aan tompoucen roze heet fondant en is verkrijgbaar bij een banketzaak of een winkel voor kookartikelen in purmerend is een zaak die heet a pice of cake die heeft het zeker.
peter ex bakker.