Wanneer is de chocola in mijn fondue klaar?

Ik heb vandaag in de Albert Hein een fondue gekocht die werkt op een kaarsje, en op dit moment ben ik bezig met chocola maar ik weet niet wanneer het klaar is en of ik er in moet roeren? Kan iemand mij helpen? Op de 2e foto ziet het er nu zo uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Het is klaar als de chocola helemaal vloeibaar is, en ja, roeren helpt uitstekend en kan zeer beslist geen kwaad. Daarmee verdeel je de temperatuur ook meteen een beetje.
Zo te zien moet-ie nog heel effe. Begint al aardig te smelten, maar is nog niet echt heet.

Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of een dergelijk setje echt heel goed werkt als chocoladefondue. De verwarming met één waxinelichtje is wel erg plaatselijk en summier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik zal zo op zoek gaan naar nog wat kaarsjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat er onder past, kan het denk ik zeker geen kwaad.
Wel blijven roeren om aanbranden te voorkomen.

Andere antwoorden (3)

Zodra de chocolade gesmolten is is het klaar en ja, roeren helpt tegen aankoeken van je pannetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De chocolade is klaar al deze helemaal vloeibaar is. Het is natuurlijk gezellig om dit met kaarsjes te verwarmen maar is erg tijdrovend.
Je kunt ook beginnen met de chocolade in een pannetje au bain marie te verwarmen en dan na verloop van tijd (als de chocolade genoeg vloeibaar is over te gaan op kaarsjes).

Hieronder wat linkjes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Au_bain-marie
http://www.youtube.com/watch?v=SfKNAfH6g2I
google even op au bain marie en je ziet diverse uitleg en filmpjes...
12 jaar geleden
Eigenlijk is dit meer een manier om warm te houden. De bedoeling is dat de saus of chocolade in jouw geval, in een pannetje verwarmd wordt en dan heet in het waxine verwarmde schaaltje gegoten wordt. Aan tafel blijft het dan langer warm. Je kunt er overigens ook heel goed warme satésaus indoen om je satéstokjes erin te dippen of gesmolten kaas om er verse groente/brood in te dippen net als met fondue aan een vork.
amc