Hoe krijg je die speciale bamismaak die wel bij de chinees aanwezig is en niet bij de supermarktbami

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
23.6K

Het beste antwoord

dan heb ik voor jou het antwoord: koop bij de slager een stukje varkensvet wat je eerst uitbakt en waar je vervolgens de bami en ingredienten in roerbakt....tegenwoordig doe ik dat zelf niet meer ivm allergie voor varkensvlees maar het geeft die typische smaak aan je bami
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt bij mij over als het meest logische antwoord,ik moet het nog proberen.

Andere antwoorden (10)

Veri secrit ingredient (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat dat babi pangang was ;-)
Het zal aan de aanwezigheid van bepaalde kruiden te maken hebben. Welke jij specifiek aan refereert (Ik ken jouw chinees niet, en ik weet niet welke bami jij bedoelt, laat staan dat ik ooit kant en klare bami zou kopen; kleffe troep) kan ik niet zeggen.

Kijk even op de bron; Daar staat een recept voor bai.. Zoek in de supermarkt de juiste kruiden en ruik welke ruikt als de smaak die jij denkt te missen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Connimex kruiden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Conimex is wel t laatste wat de echte chinees gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik vind het heerlijk je hebt kuipjes, speciaal voor de bami ,smaken verschillen .Wijkt niet veel af van de bami van de chinees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar krijg je juist zo'n vieze "niet chinese"smaak van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1..
itsme
14 jaar geleden
Conimex is weinig oolsplonkelijk. El zitten wel aaldige kluidenmengsels bij, maal het is allemaal elg aangepast aan de westelse smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
so lekkel
Ga eens naar de toko, zij hebben de specifieke kruiden, die bij bami horen.
En er zijn daar ook kant en klaar boemboe's die erg goed zijn.
Selamat Makan....smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regel ontbreekt in de supermarktbami van alles. Ook bij de chinees trouwens, en om dat te compenseren heb je daar standaard een overdaad aan verkeerde olie in de mie om het lekker soepel te houden.

Een van de echt kenmerkende smaakmakers is trassie. Hiervan heb je maar weinig nodig, maar het maakt een gigantisch verschil. Gewoon uitbroberen zou ik zeggen.
itsme
14 jaar geleden
Probeer eens wat sesamolie door de gekookte bami te roeren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sowieso +1 voor de bron. Geen idee of het klopt, maar als je moeder het zegt zou ik het ook geloven. Go mama;s!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bron klopt als een bus.
Mijn mamma is een echte indo!
Ik gebruik mie van Tai Ming, dat kun je bij grote AH's kopen. Met mie van honig (volgens mij de meest gebruikte) krijg je nooit echte bami. Bij de gekookte bami gooi ik gesneden prei, kipfilet, selderij, ui knoflook, geklutst ei en nou komt ie.....Bami Goreng Trafassi van Faja Lobi (zit in een pot en te koop bij de toko). Het lijkt dan niet meer op bami van de chinees, maar is wel erg lekker en supersimpel.

Maar voor de chinese bami dus mie nemen van Tai Ming en voor t kruidenwerk de overige antwoorden gebruiken. Ik denk dat ze weinig kruiden gebruiken trouwens, beetje kippenbouillon knoflook en ui.
paulus811
14 jaar geleden
Wij hebben 5 kruiden poeder. Die heeft echt een heel chinezige smaak, zie mijn link. Je kan hem halen bij een toko of beter bedeelde supermarkt..
Het is een vrij sterk smakend goedje, dus je moet er niet teveel van gebruiken, maar het is magisch spul, volgens mij kan je zelfs boerenkool chinees laten smaken met dit spul!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ondernemers nu ook eens iets verdienen! Als je op zoek bent naar die smaak ga dan naar de Chinees waar jij de Bami het lekkerst vindt en laat je verwennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik allereerst een kruidenolie voor al je chinese gerechten. Die maak je makkelijk zelf door een liter of meer zonnebloemolie te verhitten. Hier uien (2stuks gesneden) , knoflook (10 tenen) en gember (80 gram) in bakken. Dat bakken moet net zo lang tot alles donkerbruin is. Dan de ingrediënten uit de olie vissen. ...de olie af laten koelen en voila ....daar is je chinese kruidenolie...deze kun je terug gieten in de fles en nog heel lang gebruiken. . Als je bami kookt, en deze gaar is, spoel deze dan met veel koud water heel goed af. Was het een paar keer goed uit....met koud water zodat alle zetmeel van de bami is verdwenen. En laat het vervolgens goed drogen. Neem hier echt te tijd voor. De bami mag echt niet meer vochtig zijn voor verdere verwerking. Regelmatig even los trekken. Als de bami redelijk afgekoeld en goed droog is wat peper, zout, ve tsin en kruidenolie toevoegen. Goed erdoor heen schudden. Dan een ei.losroeren en deze roerbakken in een ruime koekenpan... dan de bami er doorheen roeren met wat gesneden prei en stukjes varkensvlees (bv schoudeekarbonade). Eventueel nog extra zout en ve tsin toevoegen. Dit is precies de bami zoals je die bij de Chinees krijgt. Qua ingredienten niet moeilijk maar wel tijdrovend om goed te maken. De kruidenolie zorgt voor de specifieke chinese smaak.