Kan ik ingevroren ganzenborsten die ik wil gaan roken daarna wel opnieuw invriezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van het vlees zal er echter niet beter van worden: invriezen, ontdooien en weer invriezen.
Over het opnieuw invriezen heb ik al een keer een vraag gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/eenmaal-ontdooid-opnieuw-invriezen-producten.97865
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar na het ontdooien wordt het vlees gerookt en gerookt en is volgens mij dan een nieuw produkt. Ook is het plan deze dan vacuum te gaan verpakken en daarna in de vriezer te doen.

Het beste antwoord

Ik heb altijd gedacht dat iets wat gerookt is langer houdbaar is dus niet ingevroren hoeft te worden. Maar ontdooid vlees dat daarna gebraden is kan ook weer ingevroren worden, dus dit zal ook geen probleem zijn.
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ; je mag producten niet twee keer invriezen, maar dat betreft de rauwe status. Na garen / bereiden / roken / braden, wat dan ook, is het eigenlijk een 'nieuw' product, en kun je het daarna prima terug invriezen.