Kan men met een (bepaalde) microgolfoven rijst, pasta en dergelijke koken?

Ik woon in een relatief kleine studio met een klein keukentje. Ik heb wel een degelijke microgolfoven staan met een grill functie, namelijk een Samsung CE117 versie. Ik vroeg mij af of men met een microgolfoven (magnetronoven) ook rijst, pasta en dergelijke zouden kunnen gereed maken? Of moet dat echt met een kookpot en op de kookplaat gebeuren??? Graag jullie reacties hieromtrent...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (3)

Je kan heel goed koken met een eenvoudig microgolfoven bv tot 800 .
Zoek even naar een kookboekje. Meestal wordt het meegeleverd met de magnetron.

Alleen bakken gaat alleen met een magnetron met ovenfunctie.
Het is ook makkelijk om er speciale kookschalen voor te kopen. Kost bijna niks, bij de bekende huishoudwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, kan zelfs speciale magentron rijst kokers kopen, maar ook zo in een bakje gaat het prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rijst kan heel goed in de magnetron, ,duurt ongeveer even lang als gewoon koken. pasta is minder , misschien dat het net de koelverse wel lukt, maar met de droge pasta gaan het niet,
Verder kun je heel veel in de magnetron klaarmaken, maar het wordt niet allemaal even lekker. aardappels bv vind ik niet lekker uit de magnetron.
probeer het gewoon uit
succes

Toegevoegd na 12 uur:
je hebt geen speciale rijstkokers ofzo nodig, kan in een gewone magnetronbestendige schaal, vaak staan er aanwijzingen op het pak voor verhouding water /rijst/kooktijd/
anneliez