Weet iemand een lekker, niet te moeilijk te bereiden gerecht voor 3 personen?

Het is voor vanavond. Ik ben 16 jaar, dus niet echt heel erg ervaren. Heeft iemand een lekker recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Hou je een beetje van scherp?
Niet moeilijk, wel lekker.

Haal een pot Chicken Tonight Sate en een zak Thaise wokgroenten en kipfilet.

Snij de kipfilet in stukjes en bak het aan.
Voeg de chicken tonight toe, laat sudderen tot de kip gaar is.
Voeg dan de thaise wokgroenten toe en laat dit nog enkele minuten meebakken/koken.

Eet dit met rijst of bami.

Serveer er bijvoorbeeld Indonesische zoetzure komkommers bij.
Die maak je als volgt:
Schil een komkommer en schaaf deze met een kaasschaaf in plakjes.
Doe wat zout op de komkommers en laat even staan.
Maak een papje van 1 eetlepel wijnazijn, 1 eetlepel bruine suiker een mespuntje sambal.
Gooi dit papje over de komkommers.
Roer even goed door en zet minimaal een uurtje in de koelkast om de smaken goed in te laten trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt! Denk dat ik dit ga maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je nog een stoeltje vrij aan tafel? Dan kom ik mee-eten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp niet waarom hier een - voor gegeven word... Jammer weer. Je krijgt het beste antwoord omdat ik dit ga maken ;-)

Andere antwoorden (4)

Lekker snel en makkelijk ?

Pasta pesto. Mijn kinderen zijn er gek op, en zelfs mijn dochter van 11 maakt het af en toe zelf.

Kipfilet of varkensvlees in blokjes snijden en aanbakken, eventueel (hoeft niet) met wat peper en zout. Gehalveerde champignons erbij. Daarna een paar flinke eetlepels groene pesto (genovese of milano) - of een heel potje als je dat lekker vindt - en een pakje slagroom erbij. Op zacht vuurtje door laten stoven met een kandje cherrytomaatjes er in.

Intussen de pasta (naar keus, gevuld of naturel) koken zoals op het pak staat, en er een salade bij maken van sla, komkommer, tomaatjes, eventueel een eitje en wat croutons en een dressing met olijfolie en een zakje mix voor sladressing met tuinkruiden. (Of kant en klare dressing gebruiken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan vrij slecht koken, maar over dit gerecht is men tevreden.
Kook voor ruim 3 personen pasta.
Snij 2 paprika's in stukjes.
Doe dat eventueel ook met 1 aubergine.
Bak 3 van pakjes spekblokjes.
Doe dat alles in een ingevette ovenschaal.
Roer er 1 bakje Boursin Cuisine doorheen (wordt het lekker smeuïg).
Strooi er geraspte kaas overheen.
Zet het 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.
En smullen maar..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak een lekkere zalmschotel uit de oven.
eerst kook je aardappels in 10 min. halfgaar.
laat afkoelen, en snij ze in plakjes.
beboter een ovenschotel, en doe als bodem de helft van de aardappelschijfjes.
verdeel hier gerookte zalmsnippers over.
dan flink dille, liefst vers, maar gedroogd mag ook.
tot slot eindig je met een laag aardappels.
hier strooi je wat witte peper over, en schenk er flink kookroom over.
in de oven totdat de aardappels beginnen te kleuren (zo'n drie kwartier op gasoven stand 4).
succes!
12 jaar geleden
http://home.12move.nl/~sh365555/kookboek_index.html

Dit is een site met 'koken voor klunzen'. Makkelijke recepten en uitleg voor mensen die geen kookervaring hebben. Zelfs rijst koken is bijv. niet eens zo simpel als je het nog nooit gedaan hebt. Op bovenstaande site staan veel tips en uitleg van dit soort dingen.
amc