Kan ik een simpele taartgerecht van iemand krijgen die zeker zal lukken?

Ik heb nog nooit een taart gebakken dus wil ik meteen er ene maken maar ben bang om eraan te beginnen. Dus wil ik een simpele, taart of vlaai gerecht zonder dat ik de taartbodem moet gaan kopen. Ik wil die zelf maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een jamin bij jou in de buurt Daar kan je bescuit mix kopen dan heb je een slagroom taart bodem. Op de leukstetaarten.nl kan je vulling vinden slagroom er op en heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amyy: de eerste keren is het best eng, maar meestal gaat het goed, en dan krijg je meer zelfvertrouwen.
En _als_ er nou al eens iets misgaat, bijvoorbeeld een bodem die niet goed gaar wil worden of zo, dan gewoon een stalen gezicht trekken, de hele handel door elkaar roeren, dot slagroom erop en als toetje serveren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Gaap, ja maar ik wil echt zelf een taartbodem maken en niet van een mix. @Hippo Bedankt vr je reactie! Ik zal mn best doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op www.maakjetaart.nl

Antwoorden (8)

Kwarktaart is makkelijk om te maken. In een verpakking die je koopt zit een zakje voor de bodem en een zakje voor de kwark. Er staat heel duidelijk op het pakje wat je erbij moet halen en hoe alles werkt. Misschien een idee? Dit is een van de eerste taarten die ik ooit heb gemaakt en het is nog nooit mislukt bij mij. Je kunt het ook altijd leuk versieren en er je eigen draai aan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe kwarktaart van dokter Oetker, in de winkel te koop ! Volg de instructie kan niet fout gaan, en het resultaat is erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kan ni mislukken. Maar de mon chou is lekkerder vind ik, en altijd een succes bij anderen. Lekker zoet...
Dan kun je het beste voor de eerste keer
zo'n pak kant-en-klare taartmix bij de supermarkt kopen.

Die is er in heel veel soorten en merken.
Er zit alles in wat je nodig hebt,
of er staat op het pak wat je nog bij moet kopen.

En de gebruiksaanwijzing is heel duidelijk.

Als dat goed lukt, kun je op zoek naar leuke recepten,
want die staan er volop op internet.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=23602
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KANEELTAART:
Ingrediënten:
250 gr bloem
2 tl bakpoeder
65 gr suiker
1 mespunt zout
125 gr boter of margarine
VULLING:
3 eieren
125 ml slagroom
150 gr suiker
1 mespunt zout
225 gr geschaafde amandelen
4 beschuiten
50 gr gehakte sukade
1,5 tl kaneel
1 tl bakpoeder

Voorbereiding:
Bloem en bakpoeder op een werkvlak zeven. Strooi er de suiker en het zout over. Snij de koude boter in kleine stukjes door de bloem en kneed het dan met koele handen snel tot een glad deeg. Inpakken en 30 minuten koel laten rusten.
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 190°C (hetelucht 170°C).
Bekleed een springvorm met het deeg en bak het 10 minuten voor.
Maak intussen de vulling:
roer eieren en room goed door elkaar. Roer suiker, zout, geschaafde amandelen, verkruimelde beschuiten, sukade, kaneel en bakpoeder door de room en giet het op de voorgebakken bodem. Bak de taart nog 45-50 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest simpele bodem;

Verwarm eerst de oven voor op 190 graden C.

Neem 125 gr. digestive biscuitjes of bastognekoekjes en verkruimel ze fijn in de keukenmachine of doe ze in een grote plasticzak waar je de deegroller of glazen fles over rolt en ze hiermee fijndrukt.

Laat 85 gr. boter smelten in een magnetron of in een steelpannetje.

Meng de koekkruimels, 4 eetl. basterdsuiker, de gesmolten boter en een snuf kaneel tot het goed gemixt is. Druk deze mix in een ingevette taartvorm van 20 cm. doorsnee. Druk ook goed tegen de zijkanten aan, zodat je hem vullen kan. Stamp de kruimels ook goed aan op de bodem van de vorm. Met de voet van een wijnglas gaat dit prima!

Schuif de vorm in het midden van de warme oven en bak ca. 7 min. Laat hem dan afkoelen in de vorm en uit de oven natuurlijk.

Je kunt hem nu vullen met bijv. een heerlijke citrusroomvulling, simpele variant;

Doe in een pannetje op matig heet vuur; 150 gr. suiker, 2 eetl. bloem, 2 eetl.sinaasappelrasp, 100 ml. sinaasappelsap, 2 eetl. citroensap en een ei. Onder het verwarmen blijf je roeren tot het een dikke saus wordt.
Laat de saus dan helemaal afkoelen en schep er dan 4 eetl. stijfgeslagen slagroom door. Bovenop de vulling kan je nu evtl. vruchtjes verdelen of chocoladevlokken of iets dergelijks.

Je kunt deze bodem ook ongebakken gebruiken als je een cheesecake of kwarktaart wilt maken. Dan zet je hem gewoon gevuld en ongebakken in de koelkast om op te stijven.
amc
12 jaar geleden
Hier mijn recept dat niet kan mislukken.

Appeltaart met geraspte kokos.

-60gr echte boter
-100gr kristalsuiker
-100gr zelfrijzende bloem
-120gr geraspte kokos
-2 of 3 appelen naargelang de grootte (Jonagold)
-3 eieren
-een scheutje melk
-een beetje kaneel

Laat de boter smelten. Voeg ze al roeren bij de bloem.
Vervolgens gaan de suiker, de eieren, het scheutje melk en de geraspte kokos erbij. Goed mengen.

Neem een taartvorm (de mijne heeft een doorsnede van 25cm) die je instrijkt met boter.

Bekleed de taartvorm met het deeg.

Schil de appels en snij ze in vrij dunne plakjes en schik ze op het deeg.
Meng een koffielepel suiker met een kleine koffielepeltje kaneel
en strooi dit over de appelen heen.

Leg hier en daar een klontje boter.
Zet in voorverwarmde oven op 190°.
Na 45min is de taart klaar.
Laten afkoelen op een rooster.

Smakelijk :D
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder maakte heel vaak boterkoek, erg lekker...

200 gram boter (niet te hard, haal 'm op tijd uit de koelkast, en oh ja.... gebruik liefst echte roomboter)
250 gram suiker
300 gram bloem
klein snufje zout
1 ei

De oven voorverwarmen op 175 graden stand 3 of 3,5).
Klop het ei een beetje los in een apart kommetje.
Alles behalve het ei in een kom mikken, de boter met twee messen aan stukken snijden (dan zul je zien dat de boel al aardig begint te vermengen).
Probeer dan de helft van het ei erbij te voegen - dat kan lastig zijn omdat ei de neiging heeft één blob te worden, je kunt ook besluiten het ei maar gewoon over te slaan.
Doorgaan met mengen, na een tijdje heb je dan een beetje krummelig geheel dat nog niet erg samenhangend is. Met je handen even snel kneden, tot het wel een klont is die compact is.
Even terugzetten in de koelkast, en intussen een lage vorm invetten (liefst een boterkoekvorm, zie het plaatje) met wat boter of olie.
Druk het deeg in de ingevette vorm en bestrijk het met losgeklopte ei (bestrijken lukt altijd wel, je houdt ei over, maar dat kun je een tijdje bewaren in de koelkast, of je bakt er een omeletje van ;-)).
Je kunt als je wilt een ruitpatroontje op de bovenkant van de koek maken, met een vork, of je kunt er amandelen of amandelschaafsel op doen, of stemgember - wat je maar wilt.
Zet de vorm een minuut of 35, 40 in het midden van de oven - de bovenkant moet goudbruin zijn.
Als je een echte boterkoekvorm hebt gebruikt: na een kwartiertje afkoelen dat schuifje een keer ronddraaien.
Pas uit de vorm halen als ie helemaal afgekoeld is (dan is de boter weer hard en de koek steviger).

Het is een heel verhaal, maar als je het een keer doet, zul je zien dat het weinig werk is - en het ruikt en smaakt heerlijk!
Je kunt er eindeloos op variëren: walnoten of pecannoten erdoor en/of als garnering zijn ook lekker bijvoorbeeld ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Boterkoek is heerlijk, ja. Maar kan je dat taart noemen? Eigenlijk is het dat niet, hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt taart, maar wel een manier om iets te bakken dat niet kan mislukken en zo de drempel naar het maken van ander gebak lager kan maken.
Amadea
12 jaar geleden
Wel flauw van de minner, 'k zal even compenseren...
Een koelkast taart. Dat is het makkelijkste om zelf te maken en er komt geen oven aan te pas dat is het leukste er van. Je gaat naar de winkel en koopt een pakje waar 2 zakjes poeder in zitten. Meestal is het met kwark maar je kunt het ook maken met chocolade smaak. Het ene poeder word de bodem en het andere poeder is de mix. Dan kijk je achterop het pak welke ingrediënten je nog meer nodig hebt( meestal boter slagroom kwark en water. ) En dan ga je thuis aan de slag. Als je precies de instructies achter op het pak volgt dan lukt ie gewoon. Het enige wat er dan nog moet gebeuren is het op eten ervan. Maar dat zal toch wel niet zo,n probleem zijn toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening geeft Amy duidelijk aan dat ze het zelf wil maken, en niet twee zakjes met poeder wil aanlengen.