Ik heb een stuk ossenhaas van ~800 gram, hoelang moet dit in de oven (200graden) om op een kerntemperatuur van ~52graden te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

De temperatuur van het midden van het vlees kan je niet zien of voelen zonder oventhermometer. De kerntemperatuur van 800 gr.ossenhaas is 52 graden als hij gaar is. Dit is het geval in 20-25 min. Bij hoge temperatuur zou ik de 20 min. aanhouden en zeker niet vergeten om hem nog even na het bakken warm afgedekt te laten rusten, zodat de sappen zich verdelen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor de tip! Hij was super!

Andere antwoorden (1)

Met zo'n mooi stukje vlees is een vleesthermometer geen overbodige luxe. Meten is weten.....