hoe voorkom ik dat rozijnen in een tulband naar beneden zakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een goeie vraag! :)

Het beste antwoord

Laat de rozijnen eerst even wellen in warm water. Dit om te voorkomen dat ze vocht uit het beslag onttrekken.
Giet ze als ze volgezogen zijn uit in een vergiet en dep ze goed droog met keukenpapier. Niet kurkdroog .
Doe wat bloem in een kommetje en schud hier de rozijnen door tot ze met bloem bedekt zijn. giet op een zeef en schud de overtollige bloem eruit. Doe ze dan bij het beslag en schep ze er doorheen met een spatel. Je zult zien dat ze keurig blijven zitten en niet meer zakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is ook lekker om ze te laten weken in rum ipv water.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! In de rum... mmmmmm! :)
Amadea
12 jaar geleden
In brandewijn is ook heerlijk!
amc
12 jaar geleden
Dames, bedankt voor de plus. Je kunt zelfs Amaretto nemen als je ook nog amandel in de tulband hebt is dit ook heerlijk en dat geld voor vele spiritualiën! (^-^)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Dit bestuiven werkt altijd. Wel een beetje voorzichtig door het deeg scheppen.
En weken in rum e.d. klinkt echt heerlijk!

Andere antwoorden (2)

Indien u een cake vult met bijvoorbeeld rozijnen of stukjes fruit bestaat de mogelijkheid dat deze naar beneden zakken doordat het beslag te licht is (te weinig boter en suiker). U voorkomt het zakken doordat u de vulling eerst even licht door de bloem haalt voordat u ze toevoegt aan het beslag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
dat licht aan de dikte van je beslag