Ik maak vanillecupcakes. Nu moest ik er olie bij doen en heeft het beslag een overheersende smaak van .... olie (= smerig). Wat kan ik nu doen?

Nog iets meer melk er aan toevoegen???

(het komt uit zo'n pak van de albertheijn.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor een olie heb je gebruikt? Olijfolie blijft zijn smaak houden. Zonnebloemolie zou geen overheersende smaak moeten hebben tenzij die bijvoorbeeld over de datum is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olio di oliva :( :( ik gooi er gewoon nog wat melk door!
bamibal
12 jaar geleden
Niet doen! dan wordt het beslag te dun en gaan ze mislukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat een ramp is dit :/

Het beste antwoord

Weet je zeker dat je het recept voor cupcakes hebt en niet voor muffins? Cake is toch echt het lekkerste met boter. Bij muffins (meer een broodvorm) wordt daarentegen wel vaak plantaardige (meestal zonnebloem
of arrachideolie ) gebruikt.
Indien het een Amerikaans recept is dat je volgt, dan kan het ook olie zijn bij hun cupcakes. Ze gebruiken het hier wel vaker in.
Je hebt het dus met olijfolie gemaakt en dat is op zich geen ramp, als het maar geen extra vierge is, dus van die groene die na de eerste persing ontstaat. Die is eigenlijk alleen goed om koud ergens overheen te gieten. Deze heeft een erg sterke smaak. Heb je echter een traditionele of milde olijfolie gebruikt dan zal je cupcake na het bakken echt niet meer naar olie smaken. De Marokkanen gebruiken heel vaak olie in hun gebak ipv boter en het smaakt echt goed.
Heb je echter extra vierge olijfolie gebruikt, dan zal het geen lekkere zoete cupcake worden en kan je het beter weggooien of proberen met een hele sterke smaak te verdoezelen of met een hartigere vulling zoals appel van een friszure smaak.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon gaan bakken. De smaak van de olie wordt vanzelf minder.

Toegevoegd na 4 minuten:
Spaanse cake wordt met olijfolie gebakken, en het resultaat is heerlijk.
bamibal
12 jaar geleden
gewoon een pak cakemix nemen en vanillesuiter extra aan toevoegen of essence van baukje