Het is een fabeltje dat de eerste altijd mislukt. Dan is je pan gewoon niet heet genoeg. Test door wat druppels water te spetteren; als ze verdampen op de plek waar ze neerkomen, is de pan nog niet pannenkoekklaar. Als ze daarentegen als bolletjes door de pan gaan stuiteren, wél.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de pan dan nog niet goed warm is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heeft zich nog geen evenwicht gemaakt tussen het stollen en verbranden van de te bakken vloeistof en de bodem van de pan... Pas als de eerste mislukt is, zit er een fijn laagje in de pan die de volgende goede baksels mogelijk maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je koekepan is niet meer zo best. Nu ik een nieuwe pan heb (anti aanbak) lukt de eerste ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met pannenkoekenbeslag van Homemade lukt de eerste pannenkoek altijd! (mits een goede pan wordt gebruikt)
Als de koek wel mislukt is de warte in de pan nog niet overal gelijk.