Hoe ruiken/smaken/zien bedorven champignons eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.8K

Het beste antwoord

Ik vind ze altijd wat naar vis ruiken ... hoe ze smaken weet ik niet want dan probeer ik ze al niet meer..ze zijn dan donkerder en slijmerig..en dan...gooi ik ze weg bleh...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vochtig, plakkerig, donker (zwart onder de hoed) en vaak nog met een (extra) witte schimmel. In dat stadium zou ik ze niet meer eten. Ze ruiken overigens vaak dan nog prima ; iets sterker, aardser wellicht dan verse. Iets donker, iets vochtig, iets zwart is niet echt een punt, maar als het erg wordt en vooral als er schimmel op groeit : beter niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze worden langzamerhand slijmerig en donkerder. Ik zou ze dan niet meer proeven als ik jou was.