ik zoek al jaren een recept van de kerriesaus zoals ze die in chinese restaurants maken, wie kan mij daaraan helpen?

ik ben gek op kerriesaus, heb er diverse recepten van, maar nooit een recept kunnen vinden dat is zoals bij chinese restaurants

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.8K

Antwoorden (3)

je maakt een roux:

ROUX
50gr margarine
60gr bloem
1eetlepel kerriepoeder

Boter smelten en uit laten bruisen
1 eetlepel kerriepoeder toevoegen
kerrie door de boter roeren
Bloem toevoegen.
De roux is gaar als die aanvoelt als zand.
.

de bouillon mag gewoon van blokjes zijn van maggi of ander merk naar voorkeur

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan er ook nog groente doorheen doen die je lekker vind

Toegevoegd na 2 minuten:
en er moet 6 tot 7 dl boulion bij

Toegevoegd na 3 minuten:
dit heb ik ook op school gemaakt

Toegevoegd na 3 minuten:
was heel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warme kerriesaus met stemgember.

Ingrediënten:
3 theelepels kerriepoeder
enkele fijne stukjes stemgember
zout en peper
25 gram bloem
25 gram boter
3 dl (rundvlees)bouillon
melk (hoeveelheid naar smaak)

Bereidingswijze:

Doe de boter in een (saus)pan en laat deze smelten en smoor de bloem in de boter.
Doe vervolgens beetje bij beetje al roerend de bouillon erbij. Roer net zo lang tot een gladde saus ontstaat. Als de saus te dik blijft kun je wat melk toevoegen.

Strooi nu de kerriepoeder erbij en roer alles nog eens goed door. Voeg wat stukjes stemgember toe naar smaak. Breng op smaak met wat zout en peper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als je het bij de chinees vraagt, dat je het recept wel zal krijgen. Ik denk dat ze het nog wel leuk vinden ook.