Welke vruchten kan ik gebruiken voor mix voor appeltaart en als ik stoofperen gebruik moet ik de dan eerst stoof-en ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

Wil je stoofperen gebruiken voor in de mix voor appeltaart kn dit natuurlijk prima. Wel moet je eerst de peertjes stoven, anders worden ze niet zacht.
Schil de peertjes, snijd in partjes en verwijder het klokhuis.
Stoof ze dan 45 min. in rode wijn met suiker, of water,suiker, kaneelstokje en rode bessensap of cassis en laat ze goed uitlekken voor je ze als taartvulling gebruikt. De mix zelf is smaakneutraal en je kunt er allerlei soorten vruchten in gebruiken. Ook een combi van appels en gedroogde abrikoosjes en vijgen in kleine stukjes is bijv. heerlijk in plaats van de obligatorische rozijnen.
Bij echt natte vruchten kan je de bodem eerst bestrooien met gustardpoeder of dit door de vruchten mengen en je kunt er ook wat paneermeel of allesbinder opstrooien als je geen gustard hebt. dit om te voorkomen dat je een kleffe bodem krijgt. Dit neemt het teveel aan vocht op tijdens het bakken. Probeer toch om de vruchten zo droog mogelijk te gebruiken, dus niet zo nat uit het blik of waswater.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
p.s stukjes ontbijt koek neem ook veel vocht op
doe ik altijd bij appeltaart ?

Andere antwoorden (2)

ik zou voor de appeltaart appels gebruiken,en de stoofperen moet je niet eerst stoven,maar is zou ik wel aanbevelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje rare zin na de comma.
Je kunt de schijfjes appel voor je taart combineren met stukjes ananas.