wat is "Poolsche bloem"? Ik heb nog een bakkersboekje van mijn opa uit 1927 waar regelmatig poosche bloem in wordt gebruikt. Kan het maizena zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Poolsche bloem wordt genoemd in de recepten, en ook Hongaarsche.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Antwoorden (2)

Als ik google op "Polish flour" zie ik dat het toch gewoon meel is, echter er schijnen 6 of 7 types te zijn met een verschillende maling. Het zou meer gluten hebben dan normale bloem dus je kan misschien italiaanse tipo 00 gebruiken ipv de Poolse bloem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bakkerij heb je 2 soorten bloem zeeuwse- en patentbloem.
De zeeuwse bloem is gemaakt van tarwe die groeit in een zeeklimaat en de patentbloem is gemaakt van tarwe die groeit in een landklimaat.
In Polen en Hongarije heerst een landklimaat.
Dus in dit geval moet je patentbloem nemen.

succes.

Maizena is gemaakt van mais.