Waar kan ik een Römertopf kopen?

Ik zoek een Römertopf. Een *echte*, zoals je ze in Duitsland en de Alpenlanden nog veel tegenkomt. Dus beslist *niet* zo'n nepding dat ik hier wel eens zie, en dat feitelijk niet meer is dan een fraai vormgegeven dikke ovenschaal met dito deksel in een terracotta-achtig kleurtje.

Ik zoek dus een echte Römertopf. Poreus, met een glazuurlaag (of wat het ook is) op de juiste plekken. Die zich voor gebruik vol moet (en kan) zuigen met water.

Waar vind ik zo'n echte Römertopf? En hoe beoordeel ik de kwaliteit?

http://nl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6mertopf

Toegevoegd na 5 minuten:

Ik zou mijn Römertopf graag in Nederland willen kopen - scheelt een lange reis...

In de omgeving van Utrecht zou voor mij ideaal zijn.

Picture for question
12 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag.
Die van ons heeft het jaren geleden begeven en
wij denken ook wel eens aan een nieuwe,
maar inderdaad, komen er zelden een tegen.

Het beste antwoord

Blijkbaar is Römertopf ook een merk dat deze producten maakt.

Je kunt ze dus hier kopen:

RÖMERTOPF® Keramik GmbH & Co. KG Fon +49 (0) 26 23 - 8 22 81
D-56235 Ransbach-Baumbach Fax +49 (0) 26 23 - 8 22 83 mail@roemertopf.de

Toegevoegd na 9 minuten:
Niet echt in de buurt, maar bij panneland in Assen is hij te koop!

Toegevoegd na 14 minuten:
Bij kookkado is hij te koop. Deze zit hier:

Oldenhof Kookkado
's-Gravelandseweg 8, 1211 BR Hilversum

Oldenhof Kookkado
Langestraat 77, 3811 AC Amersfoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zie dat ik niet duidelijk had gemaakt dat ik mijn Römertopf graag in Nederland zou willen kopen. Ik heb deze wens nu toegevoegd aan mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had je er niet bij gezet =), maar had ik misschien ook wel kunnen gokken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hee, Oldenhof - dus die zit er nog! Daar heb ik jaren geleden veel kookspullen gekocht. Ik dacht dat ze al lang failliet waren, of naar elders verhuisd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ben maar eens in Hilversum uit de trein gestapt. Tien minuten lopen naar Oldenhof, die inderdaad nog op dezelfde plek bleek te zitten als lang geleden. Tien minuten om een mooie Römertopf te kopen. Tien minuten terug naar het station, en daar keurig in de volgende trein kunnen stappen. Perfecte timing. Dank voor de tip!

Andere antwoorden (6)

Je kunt ze online bestellen. Dat scheelt helemaal een lange reis!
http://www.kookwinkel.nl/merk/romertopf.asp
bamibal
12 jaar geleden
Omgeving Utrecht gaat niet lukken. Volgens de 1e link was hij 2010 nog bij Pannenland in Assen te koop. Daar heb ik op gezocht en inderdaad zijn er daar verschillende Römertopfs te bestellen. Er zijn inderdaad Römertopfen in alle soorten en maten.

De kwaliteit beoordelen kan denk ik alleen door er heen te gaan en ze te bekijken. Ze kunnen je daar vast ook meer vertellen over de verschillende soorten. Als je hem koopt van het merk Römertopf (te herkennen aan het feit dat het woord Römertopf altijd in de dekstel staat; 3e zin uit link 3) dan zit het qua kwaliteit wel goed.

Afhankelijk van het aantal personen, de maat van je oven etc. kun je een keuze maken uit de verschillende modellen. Assen-Utrecht moet in een uurtje te rijden zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb ook nog een vierde link toegevoegd. In dit blad adverteert

STENVERS AGENTUREN
André J. Schellevis
Telefoon: 0172-496198
Telefax: 0172-471807
Mobiel: 06-54977819
E-mail: info@stenversagenturen.nl

Zij zitten in Alphen a/d Rijn en zijn dealer van Römertopf in Nederland. Er staat ook een mailadres bij; wellicht kunnen ze je adviseren over welke Römertopf voor jou het meest geschikt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt; wij wonen een half uurtje onder utrecht en rijden in 2 uur naar groningen dacht ff snel te rekenen, maar Assen ligt noordelijker en oostelijker dan ik dacht, dus anderhalf tot 2 uur van utrecht naar assen is realistischer. dan maar naar alphen a/d rijn nietwaar?
in de kookwinkels maak je een kans, er zit er 1 in Nieuwegein in het winkelcentrum tegenover het ziekenhuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookwinkels, bijenkorf, of 2dehands winkels zoals kringlopers
anneliez
12 jaar geleden
Op rommelmarkten zie ik ze regelmatig zelfs splinternieuw
en ja, de echte!Voor een klein bedrag.
Heb een vermoeden dat ze in een opwelling gekocht worden of kado gekregen zijn,bij een opruiming van de keuken belanden die op de rommelmarkt of de kringloop.
Ook de orginele romertopfkookboekjes zijn daar regelmatig te krijgen.
Veel sukses met je zoektocht!
12 jaar geleden
Op Marktplaats staan er genoeg te koop.

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/keuken-potten-en-pannen/508720997-romertopf-110.html