Wat is een goed alternatief voor MonChou?

Ik heb een recept voor een American Cheesecake. Al eens volgens recept gemaakt ( 9 pakjes MonChou ), maar dat was vrij zwaar voor de maag. Is er een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
91K

Het beste antwoord

Tja, MonChou is al een redelijke lichte roomkaas (31% vet). Dan zal het toch een franse Chavrine worden (13% vet)

http://www.dekooktips.com/warenkennis/zuivel/kaas-v.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Roomkaas light, of Philadelphia (light)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het met kwark kunnen proberen, de halfvolle of magere versie. Dit is een stuk frisser en lichter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik vaak mascarpone. Is iets lichter dan mon chou en heerlijk fris.
amc
12 jaar geleden
met creme fraiche gaat t ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verse roomkaas van de Aldi is een goed en lekker alternatief. Daarnaast ook een stuk goedkoper. Zowel te gebruiken bij cheesecake als bij een normale Monchou taart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad goedkoper en net zo lekker, maar ik denk niet dat het lichter is dan MonChou.