welke vis lijkt op paling maar is veel zoutiger?

ik proefde dat een x bij iemand en was wel gerookt ben ik van mening,maar echt geen paling

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Antwoorden (4)

Weet je echt zeker dat het geen paling is. Het kan ook gewoon paling met een lading zout er op zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua uiterlijk lijken er niet veel consumtievissen op paling. Bij de Nederlandse viswinkels zijn de volgende vissoorten in gerookte vorm te koop.
Bokking
Forel
Harder
Heilbot
Makreel
Paling
Schelvis
Tonijn
Zalm
Zwaardvis
Ik denk dat je gerookte bokking of gerookte makreel gegeten hebt. Dit zijn erg gangbare vissoorten, maar de keus is aan jou, ik heb de vis niet gezien en geproefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je gerookte forel.
Ik vind ze zelf niet op elkaar lijken, maar heb wel vaker gehoord dat de gerookte forel voor paling werd uitgemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerookte poon smaakt hetzelfde als gerookte paling en is veel goedkoper