Het wordt ook bouillon genoemd en is te koop in supermarkten. Als blokjes en als vloeibaar concentraat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalfsfond is een soort dik aftreksel van kalf. Je kunt het zelf maken, maar in supermarkten vind je vaak potjes kalfsfond, of van andere dieren, op de afdeling bliksoep
anneliez
12 jaar geleden
Een kalfsfond is een sterk ingekookte bouillon op basis van kalfsvlees, al dan niet verrijkt met kruiden en specerijen.

Een fond kan men zelf maken. Het is een bewerkelijke klus en daarom is het handig dat fonds kant-en-klaar te koop zijn in de supermarkt. U vindt de fonds meestal in glazen potten maar soms worden ze ook verkocht in een kartonnen verpakking.

Kalfsfond kan men in twee soorten onderscheiden: lichte (of witte of blanke) kalfsfond en bruine kalfsfond. Kalfsfond kan de basis zijn voor vele gerechten.