Iemand bekend met Schulte-Ufer messen?

Hallo allen,

Je kunt bij de BP nu sparen voor een messen set van het mer Schulte-Ufer. Volgens de BP zijn dit messen die rond de 50 euro per stuk kosten. Nu krijg je 90% korting op de messen als je bonnetjes spaart.

Nu wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met deze messen of dat iemand mij iets kan vertellen over de kwaliteit. Kijk ze zijn niet duur, maar ik wil wel goede messen. Ik kan op internet eigenlijk alleen maar dingen vinden over pannen van Schulte-Ufer en niet over de messen.

Volgens met merk komt het uit Zwitserland, op de messen staat alleen Made in China???

Iemand die hier iets over kan vertellen?

Alvast dank,

Mvg Wouter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6K

Antwoorden (3)

Ik kan je wel vertellen dat ik extreem goede ervaring heb met keramische messen (nieuw op de markt). Deze zijn vlijmscherp en hoeven nooit meer geslepen te worden ( ik heb ze gekocht op advies van een echte Japanse sushichef). Kijk maar eens op www.knife4life.nl
Ik zie ze motel overal opduiken zelfs in toprestaurants. Volgens mij bestaan er geen betere, en ze zijn niet duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Wouter,
Je kon deze messen begin dit jaar ook sparen bij supermarktketen Vomar. Ik hoorde allerlei enthousiaste verhalen, en heb zelf 1 klein vleesmes gekocht, maar ben daar niet tevreden over. Het ligt lekker in de hand, maar is niet scherp (kan er amper champignons mee snijden). Ik kocht ook een aanzetstaal, dat helpt wel tijdelijk, maar dan moet ik het elke keer gebruiken. Kortom, ik vond het tegenvallen. Bij navraag om mij heen bleek ik de enige te zijn met negatieve ervaring...
Groeten, Mia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Wouter,

Ik heb nu de set compleet en moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben over deze messen, vlijmscherp en liggen lekker in de hand. Het vlees blijft echt niet aan de Santoku mes plakken, je kan er echt hele mooi blokjes mee snijden.
Ik zeg:- Ëen super mes voor weinig geld"