lekkere makkelijke receptjes van vis,zoals bijv tilapiafilet,of zalm..wie?

Zou graag eens weten,,zonder al teveel ingewikkelde ingredienten,en kruiden,,wat lekkere recepten,,waarin vis de hoofdrol speelt..zoals bijv; tilapiafilet,,of gewoon zalm..duss wie weet???me te overtuigen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (9)

ik vind pasta met gerookte zalm erg lekker!
fruit wat knof en wat bosuitjes, doormidden gesneden snoeptomaatjes en snippers gerookte zalm erbij doen.
alles van het vuur af mengen met creme fraiche, en klaar :)
14 jaar geleden
Zoute haringen, uitjes.

Men neme de zoute haringen, men neme de uitjes.
Meng het geheel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cajunkruiden mengen met olie en daar tilapia mee insmeren en dan bakken.

Zalm boven visbouillon (van tabletje) hangen en gaar stomen met de deksel op de pan, makkelijker kan niet. Zalm op de grill is ook lekker, kruiden hoeven er dan eigenlijk niet op.

Tonijnsteak grillen is ook lekker, kun je vooraf een beetje insmeren met balsamico.

Wel zorgen dat je niet te lang gaart, vis wordt dan te droog. Maar het belangrijkste is goeie spullen kopen en geen diepvries.

Eetse
paulus811
14 jaar geleden
In heel veel gerechten met kip, die we meestal allemaal wel kennen, kun je heel eenvoudig de kip vervangen door witvis.
Je krijgt zonder moeilijk gedoe dan een heerlijk visgerecht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede bak sla en gestoomde zalm. Even beetje inzouten, peper en beetje citroensap en stomen maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viscurry

Dit recept is een aanrader en echt niet moeilijk om te maken!

Ingrediënten:
- scheutje olie
- 1 gesnipperde ui
- 2-3 fijngehakte teentjes knoflook
- 1 kilo in stukken gesneden witvis
(b.v. kabeljauw, koolvis, tilapiafilet)
- klein blikje tomaten puree
- scheutje wijnazijn
- 1 theelepel gemalen komijn (= djinten)
- 1/2 theelepel kurkuma (= koenjit)
- 1 theelepel koriander
- mespunt rode sambal

Bereidingswijze:
- olie verhitten
- ui fruiten en daarna knoflook toevoegen
- vis toevoegen en 4-5 minuten bakken
- overige ingrediënten en 1,25 dl water toevoegen
- het geheel 15 minuten met een deksel erop zacht laten koken
- serveren met rijst

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ziet er lekker uit. Is het een optie om het water te vervangen door kokosmelk? Ik denk dat ik dat zou doen, dat maakt de curry een beetje romiger (ook wel vetter natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals de curry beschreven staat wordt het een rode pikante saus. De kokosmelk zal de saus wat milder en romiger maken.
Ovenschotel met tilapiafilet ( 4 personen)

Ingredienten:
500 gram tilapiafilet,
125 gram roomkaas met kruiden,
900 gram verse aardappelpuree,
geraspte oude kaas,
700 gram gesneden prei,
vers gemalen peper en zout,
3 eetlepels roomboter,
olijfolie,
125 mililiter kookroom,
1 rode paprika,
1 eetlepel dijon mosterd.

Bereidingstijd: 35 minuten

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden.Bestrooi de vis met peper en zout.Smelt de boter in een koekenpan en bak hierin de vis in 5 minuten aan beide kanten.Maak de paprika schoon en snijd hem in reepjes.Verwarm wat olijfolie in een wok en roerbak in 5 minuten de prei en de paprika.Meng de roomkaas met de kookroom.Vet een ovenschaal in.Leg de vis op de bodem,schenk er het roommengsel over.Verdeel er vervolgens de prei over.Meng de mosterd door de aardappelpuree en schep de puree op de prei.Bestrooi de puree met de geraspte kaas en zet de schotel 20 minuten in de voorverwarmde oven totdat de kaas gesmolten en bruin gekleurd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderstaand gerecht is heel erg geschikt voor beginnende viseters. Smaakt kruidig en redelijk neutraal.
Vispakketjes:
Een stukje kabeljauw of andere witvis daaroverheen wat bouillonkruiden (potje tuinkruidenbouillon). Schijfje tomaat en wat kaas erop en inpakken in alluminiumfolie. In de oven klaarstomen (ong. 15 minuten).
Variatie erop kan zijn:
pesto, uienringen, olijfjes, gedroogde tomaat, parmesaanse kaas, basilicum met mozarella, etc. Kan ook met bijv. zalm.

Doordat het in de oven wordt bereid heb je die vieze vislucht niet in huis. En heel makkelijk van te voren voor te bereiden. Ik gebruik trouwens hier ook diepvriesvis voor, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aluminiumfolie in vierkanten klaarleggen.
Op elk vierkant een verse moot zalm leggen.
Bestrooien met peper, zout, eventueel wat citroensap.
de folie dichtwikkelen (snoeppapiertje van draaien) en even met een vork wat gaatjes in de folie prikken.
20 minuten in de oven op ongeveer 220 graden.

Nu kun je erbij maken wat je lekker vindt: Aardappelen, salade of worteltjes, net wat je wilt.

Supermakkelijk, heel gezond en erg lekker!