Wat is het verschil tussen boekweitmeel en tarwemeel?

En wanneer kies je voor de een of de ander.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.4K

Het beste antwoord

Boekweit kan je voor héél veel dingen gebruiken. Het meest bekende zijn de boekweitpannenkoeken, zoals die gemaakt worden in bv. Bretagne. Het heeft veel meer smaak dan tarwemeel, of je dat lekker vindt is een persoonlijke voorkeur. Zo is het bv. minder geschikt voor fijne flensjes.
Maar je kan voor het overige met boekweit zowat alles maken : koeken, brood etc.
Om sauzen te binden enz. is dan weer tarwemeel het meest geëigend.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx

Andere antwoorden (2)

Boekweitmeel bevat geen gluten, dus voor iemand met een allergie hiervoor, prima vervanging voor tarwemeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de min niet. Het is wel een kort antwoord (er zijn wel meer verschillen te noemen), maar geen fout antwoord. +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's mijn persoonlijke Minkukel die me al een week volgt.
Boekweitmeel wordt van boekweit gemaakt en tarwemeel van tarwe, het zijn verschillende graansoorten