Waar vind ik recepten voor lekkere gerechten voor iemand wiens kaken overbelast zijn (en dus moeilijk kauwt)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

http://www.dehoogstraat.nl/uploads/OYPCGEahUd2XF2NhFKI5Mg/s32nzTNznIzciZiq8FeR-w/Folder_dieet_vloeibaar.pdf

Kijk hier eens voor allerlei tips.

Makkelijk te eten zijn'
stamppotjes,
aardappelpuree,
ragout, (met rijst is het ook goed te doen)
soepen,
vla,yoghurt, pap e.d.
roereieren, omelet.
fijngemaakte groenten als spinazie, rode kool, gestoofde prei, worteltjespuree.
Smoothies, shakes.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Spinazie a la creme met romige aardappelpuree.

Toegevoegd na 38 seconden:
Of soep/snert en de ingredienten gepureerd dmv een staafmixer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit boek. Kauwproblemen geven beperkingen, maar lekker eten kan nog steeds!
"Als eten even moeilijk is", maakt een eind aan het gebrek aan variatie in de keuken voor mensen die om verschillende redenen problemen hebben met slikken en kauwen.

Dit boek biedt 50 heerlijke gerechten met een gevarieerde smaak, voor diverse gelegenheden. Recepten voor het hele gezin, menu’s en hapjes voor momenten met vrienden, en bovendien vele praktische tips. De bereiding van de gerechten vraagt niet veel tijd.

Auteur: Thea Spiering
Uitgever: Miller Books
ISBN 978-90-8724-040-0

Verkrijgbaar in de boekhandel en te bestellen via de website van de uitgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je echt recepten nodig hebt. Kies gewoon voor alles wat redelijk dun en vloeibaar is, zoals heel veel verschillende soorten soep, zuivelproducten, allerlei soorten pap, aardappelpuree uit een pakje enz. Vanzelfsprekend kan je ook gewoon eten koken en het vervolgens door een zeef roeren of in een keukenmachine pureren, net zoals dat voor baby's en peuters altijd wordt gedaan. Eet smakelijk alvast :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier op: www.smulweb.nl